AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
448

problem med acc

Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
den digitala kliman har jag från 328- 96
den stänger av sig & sätter igång sig lite som den vill. ibland är displayen helt svart ett bra tag.

har läst om det här på forumet att man kan löda den men undrar om någon kan skriva exakt hur man ska löda den & så???

tacksam för svar.

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
Hej, tydligen så är det nån stor blå kondensator som lödningen brukar släppa på. Hittade dom här inläggen från folk som haft liknande problem och löst det.

" Jag har haft det problemet med min ACC, men det är ett relativt lätt problem att fixa. Det är lödningarna på den stora kondningen närmast den stora kontaken på kortet. Viktigt är dock att skrapa bort all lack över lödningen försiktigt innan man löder om den. "

" Förmodligen kondensatorn i styrenheten som behöver lödas om. Testa med att ta ut styrenheten och bocka/vrida lite på den stora blå kontakten när acc:n strular. Går den igång då får du värma på kondingen lite eller köpa en ny styrenhet (2000kr någonting). "

" Jag började med att ta ut färddatorn,det finns ett hål undertill där det sitter en liten hake du känner den med fingret, jag tryckte ned den och pressade ut datorn sen var det bara att lirka ut acc'n det sitter en hake på vardera sidan men det är inga problem när väl färddatorn är borta.Glöm det där med den runda saken på undersidan av acc'n,det är en fläktmotor fick jag se när jag tittade lite närmare "

Hoppas det hjälper nånting.

mvh frallan
Ett standard fel på E36. Alternativen är att löda om kondensatorn eller att byta hela klimapanelen (kostar ca 2500kr på BMW).

"BjörnB" här på forumet är lite av en klippa på att lösa detta problem och har säkert tips om hur du kan laga kondensatorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.