|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som hunnit med att besöka mässan? I så fall är det värt ett besök? ___ //Ulf | |
|
Har fått fribiljett så man får väl åka dit i helgen. Hade kunnat få komma på Vip-visningen men fick inte reda på det förrän efteråt :-/ /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Var där på VIP-kvällen i onsdags, inga BMW att hurra över förutom M5, men mycket annat skoj att se :) | |
|
Jag var där på "vip" visningen. Det är klart värt ett besök, bra mycket bättre än Elmia anser jag. Godsakerna som finns där är bland annat E60 M5, Porsche Carerra GT,Ferrari F50, Ferrari Enzo, Lamborghini Murciélago Roadster, Murciélago Gallardo. Så nu har man provsuttit en E60 M5 med :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Klart sevärd mässa, även om det mest visades skåpmat. Var också där på VIP-kväll. God champagne :) Ballast: M5 E60 Skönast: Baksätet i Maybach...gudomligt! Vackert: Den stora ferrari-samlingen. Grymma besvikelser: * Lamborghini Murcielago Roadster. Värdelös interiörkänsla. Fruktansvärt fjuttigt motorljud. Obekväm att sitta i. * Bentley Continental GT... den kändes exakt så som jag förväntat mig...som en lite till-lyxad VW Phaeton. Ingen känsla alls. Bonus dock för ett mustigt motorljud Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Kalle Hansen drack sig full på champagne i Bentley-montern och glömde att ta med mässans verkliga höjdpunkter, Range Rover och nya Range Rover Sport... UNDERBARA! :D | |
|
Var också där på "vip-kvällen". Maybachen var läcker. Men var det inte lite pinsamt att nummerskyltshållaren fram på denna extremvagn, var av "plast-krom-look-a-like" som börjat tappa färg så att det beiga tittade fram. Jaja, en detalj, men ack så pinsam (tycker jag). Fanns en hel del kul att kika på, men jag hade nog ändå förväntat mig lite mer... |
|
V12 LeMans |
kommer precis där ifrån , körde inom Ferrari-återförsäljaren i Arlöv , och vad står där , förutom en massa! F430 , jo en Aston DB9 , ;-) . DB9an var väldigt vacker , den finns ju hos systerföretaget i Ystad : Länk |
|
Bilder? Maila till touringklubben@gmail.com så ska jag lägga upp dem. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
V12 LeMans |
Micke : Hehe , jag har bara bilder på Lambo, Ferrari, Maserati Mc12an och Carrera GTn . Inte en enda BMW-bild blev det , ;-) . |
|
Jör inget, vi är sugna ändå. Eller iaf jag är det. ;-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Så har även jag varit där. Så sjukt ha-begär man får när man spatserar runt i hallarna. M5, Maybach, alla fina Ferraris (speciellt 80-talarna) förgyller... Z4 måste man nog vara kort eller proktolog för att uppskatta, trång som den visade sig vara. E46 cab gillade jag mycket bättre, men den är väl kanske inte lika mycket "sport". Trevligt att Meguiars var på plats, synd att jag bara hade kort på mig så jag inte kunde köpa något :-/. Mycket trevlig tillställning annars! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
V12 LeMans |
Olof : Jag med mina 190 cm i strumplästen , sitter bra i Z4 . Får t o m plats i Elisen , ;-) .(när man väl tagit sig ner , och utan taket på ) |
| Ingen som nämner Mercedes SLR. Enligt mig den maffigaste bilen där.. | |
|
Sådär, några bilder att gotta sig åt ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
V12 Lemans: Det förändrar inte att jag med mina 194 cm sitter trångt ;) Om sätet gick att skjuta längre bak hade jag suttit bättre. Men det känns ändå som att huvudet når över vindrutan, och då sitter inte ens min längd i överkroppen. Alltså inget för mig... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
V12 LeMans |
Olof : Misstänkte att du var längre än vad jag är . Men jag skulle vilja vara kortare än vad jag är , för att få plats i en del av mina favoritbilar från norra Italien , typ Lamborghini Miura och Countach . Man får väl ta ett snack med ortopeden , ;-) . |
|
V12 Lemans: Prova tunga marklyft, i bästa fall kan man förlora ett par centimetrar ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
V12 LeMans, Slänger någon till dig nycklarna till en Miura eller Countach har du nog inga smärre problem att baxa dig in i bilen :) Jag är 1,90 jag med, och har lyckats trycka mig ner i både gamla Lotus Espriter och diverse italienska superåk. Det är charmen med en Countach, att den är omöjlig att köra, åka och sitta i... dvs. en sann superbil :D MVH, E38B12 |
|
V12 LeMans |
hehe E38B12 : Det fanns en Lamborghini-handlare i Lund på slutet av 80-talet och början av 90´ (Celestine) . Han hade bl a en orange Miura SV ( himla vacker ) , provsatte den men höll på att fastna mellan ratt och säte (;-) ) . Ratten var den stora originalratten , så mindre ratt och snap-off-koppling så att man kan ta av ratten , hehe , så går det nog . Provsatte Countach också , hade kontakt med innertaket ;-) ,men det går tydligen att sänka stolen . så vem vet , kanske man kör en Lambo i framtiden , ;-) |
|
V12 LeMans, Haha, jo exakt! Jag sitter också väldigt illa i Lamborghini, men man får ta det för vad det är! Jag SKALL ha en Countach... :D MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.