|
|
|
|---|---|
|
Jag har länge gått och funderat över att göra något drastiskt med min alldagliga E36 limo. Tanken slog mig att man kunde förändra bilens utseende till en lite mer retro-look genom att förslagsvis byta ut mina originalljusinsatser mot dito från E21. De tre senaste årtiondena i en smaklig symbios helt enkelt! Nu är det ju emellertid så att det inte råder ett överskott av E21or på skrotarna, samt att beg lyktor alltid är så repiga och blästrade. Då jag gissar att BMW tar ut hutlösa summor för såna här saker som säljs i så små kvantiteter, undrar jag om det kan finnas någon annan smidig handlare med bra priser? Något som vore intressant vore också att bygga den berömda "hajfronten", där är jag tacksam för alla tips om hur denna idé kan förverkligas! Skriv här eller maila era tips. Tack på förhand. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk | |
|
Vilket härligt projekt! Skönt att någon värnar om den härliga gamla E21:ans vackra former och översätter till ett mera modernt stuk! Mequiars har ett bra medel för att putsa upp slitna lyktglas (både fram- och baklyktor), tror det heter PlastiX eller liknande. Lycka till med bygget, hoppas du blir klar till första träffen! :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kanske detta är till hjälp: Länk |
|
| Hahahahaha! | |
|
Alla kan ju inte ha samma smak... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Låter intressant om det är möjligt att få ihop. Själv funderar jag starkt på att montera E31:ans flippflopplyktor på min E34 - tror det kan bli ganska coolt? Om inte annat så blir ju ljuset bättre iaf. | |
|
liste, Vilken ljuvlig symbios! Ett av de mest typiska dragen från den underbara E31:an implementerat på världens kanske snyggaste sedan: E34! Fräckt och unikt! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
ett annat alt är att byta upp dig från din e36a till en e21a ;) /Pelle |
|
|
Jo, fast nog vore det mycket mer unikt att köra en blandning av E36 och E21. Funderar på om man ev skulle byta ut sportratten mot en sån där stor båt-ratt från E28 om man nu bara kan få den att passa. Vill ju få in 80-talet på en hörna helst. Kanske skulle man sätta till en E24 för att få till den där rejäla "hajnosen". Många tankar... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Finaste symbiosen jag har hittat är E39:ans framlyktor på en E36 coupe med en E46 huv! fräääänt! Shake That Ass |
|
| Humor! :) | |
|
Hmmm. Det är första april idag... Olof är ju inte direkt nån förespråkare för "styling" så jag tror det är ett aprilskämt. Rätt/fel ? :D ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Huvudet på spiken! :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.