|
|
|
|---|---|
|
Vilka däck -235/45 17- tycker forumet passar bäst till denna BMW. Prioritera mjuk gång och bra grepp på våt vägbana. Fyra är bra SEX är bättre | |
|
Använder Conti själv på mina Radial 32, men vet att vissa tycker att de bullrar.. Kan inte jämföra med något eftersom jag är den enda i bekantskapskretsen med 17" på BMWn. Men tänk också på att 17" alltid gör bilen stötigare än exempelvis 15" och 16". Hört av fler att de använder 16" för att behålla mer av komforten. T |
|
|
Jag kör på Conti 16" och tycker att de är bra. Buller - nja eftersom jag kör på 225-55-16 så är det inget att prata om. Ni som kör på bredare däck kanske upplever det (normalt tillstånd - ju bredare desto bullrigare). Jag körde på Dunlop tidigare och eftersom två av däcken var slut och två kunde klara sig en sommar till så köpte jag bara 2 Continental PremiumContact. Då hördes det skillnad. De gamla däcken lät mycket mer. I år ska jag köpa två till. Jag är nöjd med conti. Förut har jag kört på Michelin. Nu har inte min däcknisse dess däck utan jag kan välja på Conti och Pirelli - sedan en massa andra märken som jag inte skulle vilja ha på bilen. Läs senaste testet i TV. Där har du några tips. Där fick väl inte Continental ros för våtgrepp precis men jag har aldrig märkt något skumt med dessa däck. Mvh /NP |
|
|
På min fd 540 körde jag med Kumho och dom var väl sådär. Inget jag skulle köpa igen. På Volvon sitter 225/45-17 och bytte från Conti till Michelin PS och dessa går tystare. Det var ju också dessa som vann testet i senaste TV. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.