|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya sommardäck nu. Har en 325 e 36 o till den fick jag m3 gt fälgar till som det sitter 225/45 på både fram o bak. Det var nån som sa att man kan sätta på 245:or på det för han sa att han har 245/40 bak o 225/45 fram o han har samma fälgar. Funkar det. Kan man inte ha 225/40 fram me då för annars ser det ju lite konstigt ut om man har 45 fram o 40 bak. Plus måste det vara likadana däck fram som bak för jag hittar inte någonstans där det är samma märke på 245 som 225. BMW, när du älskar att köra! | |
|
Du måste ha 40 profil bak om du skall gå upp till 245'or. Profilen är i % på däcksbredden, därför måste du ha lägre profil ju bredare däcket är. Du har inte skrivit vilken storlek på fälgar du har, jag har räknat på 17" 225/45 R17 Höjd 63.4 cm Profil 10.1 cm Rullomkrets 199.2 245/40 R17 Höjd 62.7 Profil 9.8 Rullomkrets 197.2 Som du ser skiljer rullomkretsen väldigt lite så denna kombination blir perfekt. Du måste inte ha samma däcksfabrikat fram och bak, men det blir ju klart snyggast med samma mönster plus att alla fabrikat har inte riktigt samma storlek. Ett michelin däck kan vara både lite bredare/smalare och högre/lägre än ett t.ex. Pirelli. Fredrik M |
|
|
Ok tack, jo jag har 17". BMW, när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.