|
|
|
|---|---|
|
Hjälp Jag blivet påkört av en Polis bil som smet Den 10 februari kl 19:40 Jag var på väg hem i min svart E38 Det var stop i Söderledstunnel på grund av en olycka eller något Efter ca 3 minuter kom de flera utryckningar bilare var vid bilar på den högra körbanan körde av till höger och de vänstra körde av till vänster (Jag körde av till vänster) För att släppa fram utryckning bilarna efter en tid ca 5 minuter so björnade en av polis bilarna back en vit Polis Volvo med reg nummer (THH 638) han backade ca fem billängder innan han backade på min E38l varvid ha körde fram ca 5 meter och rattade om och björnade baka igen Polisen stannade aldrig har barra backade vidare Repa i lacken och i plast bak stötfångare Jag har haft kontakt med mitt försäkringsbolag och Polis nekar till att vare där Hjälp Är de någon som såg det har Är der någon som vet varför de var stop denna kväll mellan 19:35 till 19:50 Ska jag behöva betala skadarna själv Fan också Som de är nu jag är 43 år aldrig haft olycka Och betala 14000:- per år i försäkring på en bil som är vart under 100,000:- Och nu ska betala en skälv risk på 5000:- för att en Polis (som jag också betalar lön för) kan inte baka. Hjälp mig Tack Noah Brown | |
|
Till att börja med så bör du fylla i en skadeanmälan där du anger alla uppgifter du har och beskriver exakt vad som hände. I och med detta så blir ju ditt försäkringsbolag part i "målet" och dom vill ju givetvis undivka att betala. ___ //Ulf |
|
|
Polisbilen i fråga borde ju ha motsvarande skador som styrker ditt vitnesmål. Polisens bilar är tyvärr ej försäkrade, och "svenska staten" är "tyvärr" ditt försäkringsbolags motpart i det här fallet. Låter annars som en "smitning" som med hjälp av trafikförsäkringsföreningen samt 1970:- fattigare ger dig ersättning för skadorna. Åk till Länsförsäkringars skadecentrum på Drivhjulsvägen i Västberga för vidare hjälp och besiktning av skada. De hjälper dig oberoende av vilket bolag du har samt att Polis finns på plats för att ta emot din skadeanmälan. Lycka till! Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tyvärr är det ju Polisen själv som utreder olyckor, så det blir nog svårt att få rätt emot dom. Råkade själv ut för en liknande incident i Gbg på 70 talet, jag anmälde dom för smitning från olycksplats, men ord stod mot ord, så vem tror ni fick rätt. Jag var bara 18 år då, men hade det hänt nu hade jag stått på mig. Jag skulle tro att vissa kvällstidningar skulle vara intresserade av att ta upp ditt fall, det skulle kunna hjälpa dig på vägen. BMW CS #5206 |
|
|
Det är väll ändå åklagarmyndigheten som utreder anmälningar mot polisen Sen att polisens bilar inte skulle va försäkrade kan ju inte stämma...trafik har dom GARANTERAT och av reg nr så kan man konstatera att bilen har en 3 årig vangnskade garanti. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tjänstebilar i statlig tjänst är inte försäkrade som privatbilisters bilar, inte heller Sjs rullande material och är absolut det sämsta som finns att krocka med kan ta år av utredande innan det blir ett beslut. ///MVH Hasso Länk |
| Fy faan va surt... hoppas du orkar stå på dig! | |
|
Jag är ingen expert, men åklagare blir väl bara inkopplad om polisutredningen visar att ett brott har begåtts, och det stämmer som hasso säger om försäkringen, enligt uppgift från en kompis på vägverket är dom försäkrade genom Kammarkollegiet. BMW CS #5206 |
|
|
Hej Noah! F_an vad tråkigt, hade jag varit i dina kläder så hade jag krävt och titta på den bilen som körde på dig med reg.nr thh 638. Lycka till.. |
|
|
Om polisen vägrar att kännas vid olyckan så finns ju alltid alternativet att gå till media, dom brukar gilla den här typen av historier... ___ //Ulf |
|
|
Tjena! Vet inte om det hjälper men Trafik Stockholm vet med all säkerhet varför det var stopp i söderleden den aktuella tiden. De finns på nummer 08-695 51 51 Fredrik |
|
|
Tack för all feedback Och all tips Jag ringer till Trafik Stockholm idag och fråga I min anmälan så sa jag att de var en olycka in tunnel i svar från Polisen de har inte varet en olycka in tunnel hela februari Men stop var det! Men jag tro att om jag inte hittar ett vittne så är de kört för mig Om man inte kan lita på Polisen vem kan man lita på Att bil blåst av en skurk är en sak (jag har aldrig blivet blåst) men när den svenska staten som tar en stor del av min lön gör det, det är barra så fel Min försäkring bolag är till ingen hjälp Dom har tagit mina pangare in över 20 år och aldrig betala ut en krona till mig Noah Brown |
|
ErikNilsson |
Du tror väl ändå inte att alla som jobbar för staten är ärliga människor! Håller tummarna att du sätter dit dem rejält på ett eller annat sätt. |
|
Filmas inte tunneln med övervakningkameror? sparas de bilderna? Hur länge? /N |
|
|
Prata med ditt förs bolag de skall vara på din sida det är det inget snack om. Utredningen kan ta tid Det är ditt bolag som gör en utredning i första hand. Och polisens bolag, Tror det är karolinen som försäkrar dem med. Det brukar inte vara ngt bråk. Förmodligen ber ditt förs bolag dig om att göra en polisanmälan det är standard. Om du har ett vittne som såg bilen strax innan och kan intyg att bilen var hel innan osv. Tex att din respektive kan styrka att bilen var hel när du körde hemmifrån och ev ngn som kan styrka att den var skadad när du kom till jobbet. Det är bara att stå på sig. Ditt bolag skall hjälpa dig. Hade kanske varit bättre om bilen som körde på dig var okänd, då är det inte mkt snack då tar TFF skadan. Hmm börjar som prakikant på Volvia på måndag. Får börja med skador. önska mig lycka till :-( Förstår inte vad bolagen har att vinna på genom att inte vara raka mot sina kunder. Min kompis fick sin bil vandaliserad och bolaget är inte direkt tillmötesgående och försöker "lura" honom att betala en ny självrisk på samma skada. Vet inte om det är pesonalen ute på bolagen som har dålig utbildning eller om det är som med allt annat att vissa männsikor är AS. Lycka till i alla fall, hoppas det löser sig så du blir nöjd. -Phil |
|
|
Bilder från trafikövervakningskameror sparas i regel inte. Undantag finns men det är chanslöst att komma åt dem för en sån här grej. Fredrik |
|
| Hur gick det? Vad hände? | |
| Om man har halvförsäkring på sin bil (14000) låter som det, så är försäkringsbolaget inte till någon hjälp när det händer något. Dom skickar försäkringspappren vidare till motpartens bolag och somnar om. Men dom är djäkligt allerta med att få in premien.... | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Anmäl det till trafikförsäkringsföreningen. Det brukar i regel betala reparationer med sådan bakomliggande orsak. Dvs okänd "gärningsman" Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Ett tips är att ta reda på vad du betalar för! Och vilka rättigheter du har då. Eftersom du inte betalt för vagnskade delen så kan man säga att försäkringsbolagen gör dig en gratis tjänst när de hjälper dig att reglera den biten med motpartsbolag. Du kan ju inte gnälla över att de gör rätt + att de hjälper dig utöver vad som krävs. När det händer något? Är du inblandad i en trafikskada reglerar de trafikdelen på din bil och betalar ev motpartskrav mot dig. Men eftersom du inte betalt för vagnskada kan du ju inte få ersättning för just skador på din bil i samband med en trafikolycka. Jag tycker detta är glasklart. Att sedan premien är hög är ju en annan sak. Det är ju upp till dig att välja vilken risk du är berädd att ta själv eller vilken bil du kör osv. I detta fallet är ju gärningsmannen inte okänd. Gärningsmannen tar inte på sig ansvaret dock. Du har rättshjälp i din försäkring. Du kan säkert också få hjälp och råd av ditt försäkringsbolag i en sådan situation. |
|
| Men eftersom du inte betalt för vagnskada kan du ju inte få ersättning för just skador på din bil i samband med en trafikolycka. --- Fråd ditt försäkringsbolag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.