|
|
|
|---|---|
| hej grabbar jag va ute o körde min bmw 325 idag plötsligt börja den att blöddra känndes som den inte gick på alla sylinndrar så jag körde hem den 3km stängde av bilen och sen startar den inte men startmotorn går låter som vanligt bara att den inte startar vad kan det vara någon som vet?tacksam för svar mvh -jocke | |
|
Låter som den inte får nån soppa... Har du kollat soppafilter/bränslepump? |
|
parolof |
håller med, stannar den tvärt är det ofta elfel, men som du beskriver låter det som soppaproblem, sylinndrar=cylindrar??;-) |
| hur kollar jag så att det är bränslepumpen?har bytt bränsleregulatorn +filter för en månad sen..den gick ju tills jag kom hem men ojämt sen starta den inte mer???skumt! | |
|
Ge bilen några enheter HCG så kommer den gå igång*skratt*. Nä skoja lite bara. det verkar som soppapumpen faktiskt. |
|
|
Man brukar höra om pumpen surrar i några sekunder när man vrider på tändningen. Pumpen sitter under baksätet. Det går även att slänga på +12v och jord direkt på pumpen föratt höra om den går. Det brukar gå att få igång pumpen några gånger om man slår lite lätt med en träkloss eller liknande på tanken samtidigt som man försöker starta. |
|
| Godmorgon.idag startade bilen men gick ojämt bludrar fortfarande känns som den är kvävd på nåvis plocka bort luftburken och tilbaka starta men samma sak går bludrigt.försökte lyssna effer ljud från bensinpumpen men hör ingenting...måste kanske lämna in den:( tror ni jag vågar köra den till verkstan? | |
|
problemet är hittat molinbil säger att en spridare har gått?så det kommer att kosta 1000kr felsökning + matrial o jobb =3200kr! varför går en bränslespridare någon som vet? |
|
Lundqvisten |
Många tillsätter s.k bräslespidarerengöringsmedel dessa medel torkar enl uppgift ut spridarna, så de till slut kärvar ihop. Dessa uppgifter kommer från ett tidigare reportage gjort av Trafikmagasinet. Tror att de slutligen kom fram till att samtliga dessa produkter innehöll stora mängder av lacknafta, inte så bra att hälla i tanken. Tror det var i samma veva som de kom fram till att karboratorspriten innehöll 80% vatten. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.