|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa lastbilsturbo av en kille som hade lite olika, och jag undrar vilken som blir lämpligast på en m30b35 med 9:1 i komp och som ska gå på e85? turbo inlopp utlopp avgashus# hx50 65 72 22 hx52 63 70 11 h2c 58 72 ? han hade även garret gt42 och gt45 ja siktar på ca500hk, eventuellt lite till sugen på hx52:an, men avgashus 11 kanske är för litet? Hjälp mig! | |
| hx 52 är en otroligt rolig turbo... satsa på den, den räcker långt över dina 500hk. Min kompis ska köra en sådan på en volvo motor och den tror vi väldigt mycket på.. | |
|
låter ju bra de.. är nybörjare på detta område då detta är min första motor jag byggt, bortsett från folkracetoppar på gammsaabar.=) vet inte hur stora skillnaderna mellan olika avgashus o dylikt är, men de jag läst mig till här på forumet om folk som ska på med hx50 på m20 motorer och folk rekomenderar avgashus 16, då låter ju avgashus 11 väldigt litet på m30? men jag har ingen aning alls egentligen, så kom gärna med fler synpunkter! skulle ju va kanon om ja kunde använda den! |
|
| Avgashus 11 låter väldigt litet på 3,5 liter. | |
|
de gör de? de va ju skit.. avgashus 22 på hx50n är kanske lite för stort istället? |
|
| Ja har storlek 16 på min HX50... Har suttit en stund på niklas g:s 325 turbo, då gav den fullt ladd vid 3500 ungefär... Bör väl bli bättre på en 3,5 liters... Hör med Bäckis o Ärtan på www.pure-pf.com istället! | |
|
ja de skulle väl kanske va lämpligt me storlek 16.. men saken e den att ja tänkte köpa av denna killen då han va så billig, så man får ta vad som bjuds.. 1000kr för en turbo e ju rätt kurs, så att.. synd han inte hade nån me lämpligare avgashus.. vilken tycker ni låter lämpligast av ovan listade agg då? ska höra me ppf-grabbarna oxå |
|
| hx 50 och 52 är i princip samma turbo skiljer inte i storlek på hx52 brukar det stå volvo. Jag skulle ha tagit hx50 agregatet avgashus 11 är för litet om det ens fins nr 11 16 är det minsta jag har sett. Med ett 22ans avgashus får du nog bra karaktär på motorn. annars fins det utbyteshus för ca 500kr. | |
| Jo, om det är avgashus 11 så är det för litet. Skulle inte tro att det stämmer. HX52:an som vi har i garaget är inte samma som en HX50, den är riktigt speciellt utformad. Större kompressor än alla HX 50 jag har sett, och litet fint avgashus. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.