AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
911

Lilla m-vingen E46

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Har köpt lilla m-vingen till min 328ci. När jag fick hem den och skulle kolla hur det passade så märkte jag att det "saknas" 1cm på varje sida. Kan det vara så att jag har fått m-vinge till sedan istället för coupe? Finns det nån möjlighet att det passar ändå om det nu är för sedan? M-vingen skall väl vara lika bred som bagageluckan eller?
Maco

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Kan du skriva vad det står på förpackningen?
Mvh
Är det en orginalprodukt, så skriv delnumret så kan ja kolla åt dig. Det skall inte vara en cm glipa på varje sida. men några mm är det nog. Såhär ser min ut: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Tror den har följande nummer..till coupe altså
51 71 7 893 671

Sedan: 51 71 7 894 050
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Är ingen originaldel tyvärr. Men killen som jag köpte ifrån sa att den var till coupen. Har ingen serienummer heller för den delen.
Jag ser på ditt kort wendtan att du oxå har "glapp" på ungefär 0,5cm från kanten men jag tycker att min är större. Tyvärr så har jag lämnat den för lackering och ska hämta den imorgon. Jag kan väl återkomma imon med exakta mått. Men om det är nu en till sedan vad är skillnaden förutom bredden kanske?

Tja, de ser ut så på alla couper jag sett. inkl m3or Länk
lite dålig bild tyvärr.

Länk
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Tack för bilderna wendtan! Kan det vara så att jag har fått för sedanen och därför är mitt "glapp" större? Är det några andra skilnader eller tror du att jag kan montera den trots allt?
Vill inte gärna börja limma på i onödan....:(

Limma? De följer med en grymt bra dubbelhäftande tejp. Eller borde göra iaf.
Alltså de är svårt o säga utan att ha sett en bild. Den bör se ut som på min bil om du har en coupe. i förutsättning att vingen du köpt är lika lång som bmw orginal.

Länk
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Självklart så är det tejp:) Bara jag som är lite offside just nu.lol
Måste säga att jag håller fullständigt med dig "Den sista vackra 3:serien"!!!! På snack om annat så har du en väldig fin bil som jag var väldigt nära att köpa hos Jakobssons men sambon ville ha större lägenhet:) Man kan lugnt säga att jag har definitivt ångrat att det "bara" blev en 328ci, men inte hon....
Tack så mycket för hjälpen Wendtan, jag ska titta bättre imon på min vinge och är det så att jag fortfarande tycker att det är inte ok så beställer jag en ny, originall den här gången.
Maco

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.