|
|
|
|---|---|
|
Hej som jag skriver en kompis har det på sin 325 och den sliter nåt fruktansvärt på däckets insida.. ifjol gjorde han fyrljulsinställning. så i år är han lite tveksam om han törs sätta dit samma fälgar igen .. hur är det med det ?? Jag har ju läst en del trådar om det där men blir det verkligen helt fel själv har jag fälgar till e36 på min 320 och den tar inte i nånstans förutom fälg kör vi med samma däck dimension 215/45-17 Tacksam för svar Bimmer | |
|
ska väl inte slita mer för att det är e34 fälgar... men det var lite luddigt formulerat? e34 fälgar påverkar inte hjulinställningen som redan är gjord, det brukar ta i skärmkanterna om man har otur, men annars ska det inte vara ngn skillnad. Är den mycket sänkt så sliter den ju mer på insidan bak, kommer inte att bli ngn skillnad vad än för fälgar han har då. mvh Staffan (åker e34 fälgar på e36 i bland..) |
|
|
Ok tack för det svaret .. jo jag vet att det blev lite luddigt .. formulerat ..men jag antar att hans hjulinställning var åt skogen då för hans däck var rejält skadade på insidan av själva körbanan på däcket äsch ingen bra formulering det här heller .. ok ja den hade skavt lite på utsidan också men det var ju på sidan av däcket men detta var på själva delen av däcket som ligger mot vägbanan Bimmer |
|
|
oki, då är jag med till 100% skavning på sidan av däcket på utsidan beror nog mest på att e34 fälgarna är bredare, inget att göra åt om man inte valsar kanterna eller svarvar av dem lite i ytan som ligger mot bromsskivan.. på insidan på själva anliggningsytan är ett vanlig fenomen på bmw, delad bakvagn, oftast sänkt, samt kanske lite entusiastiskt gasande så den "sätter sig" ännu mer o lite lite spinn på hjulen under tiden.. det käkar däck. skulle iaf prova att åka o se hur det sliter, kan ju ha blivit bättre efter 4-hjuls inställningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.