|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu Börjar det bli dags att börja montera ihop vintern prylar man har inhadlat! Då jag har köpt en kolfiberhuv, Och har hört att dessa kan lossna från fästet och smälla upp över vindrutan i högre hastigheter så har jag inhandlat huvlås pinnar! Men min fråga är då, Får man köra med huv lås pinnar på en gat registrerad bil? Orsaken till varför jag undrar är att SBP ger ju nedslag på sånna saker som "sticker" ut på en bil, OM det nu skulle hända att man råkar köra på en människa! (Dom ger nedslag på "vassa" skärmkanter mm...) Så skulle vara kul o få veta hur det ligger till eftersom jag vill inte börja borra några hål i huven för skojs skull! Sedan undrar jag hur mkt man får modifiera Framljusen!? Räcker det med att ljusbilden är som den ska för att det ska gå igenom eller? Tacksam för svar! Shake That Ass | |
|
Den typen av huvlås går bra att använda, säkerhetsspärren måste dock fortfarande fungera. Sticker det ut på ett sådant sätt att risken för personskada vid olycka med oskyddad trafikant påtagligt ökar finns grund att underkänna bilen på detta, men den typen av huvlås man köper och t.ex. använder på rallybilar är inga problem. Det är inte mycket du får ändra när det gäller strålkastarna. Jag vet inte vad du hade tänkt dig för förändringar, men du får t.ex. inte täcka ljusöppningen eller liknande... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Tackar hemskt mkt för svaren, Japp det är rally pinnar med sprintar som jag har! Har länge haft funderingar att skaffa Quad Lights! Tex såna som Cossien har! Ev om dessa ej går att besikta med så har jag oxo funderat på "hela" ljus insatsen där blinkersen är integrerad i insatsen! (Nya audin har sånna tex) Men där funderar jag på om dom är godkända för trafik eller bara "show"! Mvh / M Shake That Ass |
|
|
Slim_m: Borra inte i din fina kolfiberhuv!!!!!! Se istället till att fästena är tillräckligt stabila, om inte förstärk dom på insidan, men vad du än gör förstör inte huven med utanpåliggande huvlås. Detta är min åsikt enligt min smak. |
|
|
Nja, får väl se hur huven gör sig på bilen utan pinnar först o främst! Om den inte blir fin så blir det pinnar! Shake That Ass |
|
|
DU får ju ha andra strålkastare än original så länge det är godkända grejer och de inte ändrade från sitt originalutförande... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Orginal utförande? Dvs att själv strålkastarna inte är ändrade från sitt orginal utförande eller själva bilen?! Tex Går en Bmw igenom besiktningen med skyline framstrålkastare så länge som ljusbilen är korrent och ljus styrkan!? Om jag nu har förstått det hela rätt! Tack så mkt för svaren Jesperado! Shake That Ass |
|
|
så länge halvljusbilden är ok har de inget att säga till om... Ses i backspegeln på min Volvo!!! |
|
|
Siken78: Jodå, absolut... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.