AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.717

Importera BMW M5?

Kör en Volvo V70xc idag men har länge funderat på en bmw M5 alt. en 540, svenskasåld är ju så himla dyra så de får nog bli en import, men frågan är ju om man ska våga importera själv eller anlita nått företag som importerar. Någon som har erfarenhet av import själv eller via nått företag (gärna lite tips på seriösa importföretag).
Vilka är dem vanligaste felen man bör se upp med gällande 540 och M5, årsmodell 2000-2001?
Samt är de någon som hört talas om detta importföretag: Importakuten (www.importakuten.nu) ligger i skåneland
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Vad gäller det för modell E34 el E39?!
Använd sökfunkionen och leta efter importakuten...
Välkommen förresten!!

Sjöberg
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Sorry läste inte så noga, såg inte 00-01, alltså E39 modellen...

Sjöberg
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
sök på i forumet på importakuten.. Har för mig att det finns endel att läsa.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har inte någon erfarenhet av Importakuten företaget har diskuterats, t ex här Länk

Finns ett antal företag som tar hem bilar och som är seriösa. Kring Helsingborg finns t ex Bilförsäljningen i Påarp Länk och Jarls Länk

Dom har båda ett antal bilar till försäljning men jag tror att dom även hjälper till att hitta en bil efter dina önskemål

___
//Ulf
Pe
77
Peter U
M5 2000
Bestäm dig först för utrustning och färg mm samt årsmodell. Prioritera bilar tillverkade efter mars 2000 (oljförbrukning åtgärdat) och ha koll på VANOS. Sedan är det bara att leta leta pruta pruta och framförallt var kritisk med skick och dokumentation.
Jag köpte min via en BMW handlare i tyskland och fick EuroPlus 12 mån garanti som visade sig vare en hit. De betalade byte av luftmängdsmätare för 10 lax utan att knorra. Garantin följer bilen även vid försäljning.
Jag går och lurar på en Mercedes CLS så är du intresserad kan du maila!
Tack för tipsen..dessvärre tar inte Bilförsäljningen i Påarp in importbilar runt 00-01 de tar endast in nyare bilar, ty han ja snackade med sa att de beror på att dessa bilar inte "håller" vad han nu menade med de.
Bmw är i mina ögon en kvalitets bil, eller har ja fått fel intryck, min far hade en 325iA 92:a i nio år innan han bytte o den gick klockrent.
Nån som äger en nyare M5:a eller 540 som vet om de brukar poppa upp fel?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Konstigt, Påarp annonserar ju flera 01:or som är ganska nyintagna.

Jarl har en M5:a 01:a på ingång men ganska dyr 335', iof bara 2300 mil.

Förmodligen är det bästa att kolla på www.bmw.de och hitta rätt bil. Att köpa av en BMW-återförsäljare och sedan importera är relativt smärtfritt då dom i regel hjälper till med allt det praktiska samt att möjligheten finns till garanti.

___
//Ulf
Pe
77
Peter U
M5 2000
Nisse H: Jag fick felmeddelande när jag mailade till dig. Är du snäll och provar att skicka mig din e-mail adress eller en annan adress / tel där jag kan nå dig! MVH Peter
Pe
77
Peter U
M5 2000
Nisse H, mailet har gått igenom!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.