|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Igår när jag körde omkring i stan så skulle jag fiska upp plånboken ur byxfickan. Då pep bilen fyra (kan ha varit tre ller fem också) distinkta pip (inte det vanliga varningsplinget vid andra fel). Den slutade antingen självmant, eller när jag satte mig ner igen. Vad ville bilen mig? Jag kan ha kommit åt något med benen när jag lyfte på röven för att komma åt plånboken, men jag kan inte komma på vad som skulle kunna utlösa detta försök till kommunikation från bilen. Jag försökte reproducera övningen, men det var fruktlöst. Det är enda gången jag har hört bilen uttala sig på detta viset. Nu står den och känner sig skamsen och missförstådd i garaget. Hjälp! | |
|
Hon kanske trodde att du skulle lämna henne när du fiska upp plånboken. Kvinnor har ett konstigt språk ibland :-)) Oo=[][]=0O Länk |
|
|
Det var inte varningen för frostrisk som piper tre gånger när temperaturen utomhus går under +3? Bilen: Länk |
|
| Den pep alltså under tiden du körde? Du kanske kom åt nån knapp till larmet? | |
|
fredrikb: ibland?!? ;) Thorssa: Nej det är vanliga varningsplinget i min bil (samma som spolarvätska, lampor mm)... Drutten: Ja det pep medan jag körde. Om du menar knappar på nyckeln till larmet så är det inte omöjligt, men högst osannolikt eftersom de är ganska tröga och inte trycks in så lätt med hjälp av låret. Eller har jag larmknappar någon annanstans också? Det är en e39:a 530i 2001 skall kanske tilläggas. |
|
| Har du telefon i bilen? Alltså bmw-tele...? Då kan d va den som spökar. Pappa har en 535 E39 och ibland när jag kör den så piper det tyst från telefonen....Vet inte varför men den har iaf slutat med det nu hehe.. | |
| Nu vet jag inte vilka knappar till larmet du har, men på min bil så finns det en knapp som man kan trycka på om man vill deaktivera övervakningen av kupen (jag har för mig att man även kan deaktivera hela larmet med den knappen). Huruvida det kan pipa om man trycker på den under körning vet jag dock inte. | |
|
Om det var under 3 grader vid vägbanan varnar den för möjlighet till glatt väglag med ett par pip. Asken |
|
|
Slog klockan om till hel ? alltså från exempel 13:59 till 14:00 ?? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Du kom så klart åt handbromsen när du lyfte på dig! :) Min teori iaf. :) | |
|
Bilen kanske tyckte att det var konstigt att den rullade fast ingen verkade sitta i förarstolen? Kanske är som på åkgräsklippare att man måste sitta ordentligt i stolen, annars slår de ifrån :) Inga andra paralleller dragna till din bil dock :) Min bil: Länk |
|
|
Min CD piper ett antal ggr när man stänger av den. tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Klockan och telefonen låter mest troliga hittills... kan vara vägbanegrejjen också, fast det borde man ju ha noterat minst ett par gånger i vinter. Jag har nog inga larmknappar i kupén (såvitt jag vet). Handbromsen gör det vanliga plinget en gång har jag för mig, men testar även det. Skall pilla som fanken på telefonen på vägen hem från jobb idag och se om jag kan få den att reagera då. Piper verkligen klockan när den slår om till heltimme? Det har jag aldrig noterat heller, så det verkar också lite märkligt. Jag underrättar imorgon om resultaten på handbroms och telefon. |
|
Gold |
Har råkat ut för samma sak i min 525a en gång, inget syntes på displayen eller dyl. inte en aning om vad det var :) |
|
Det är ju onekligen inte så lite nedslående att man inte pratar flytande BMW. ;) |
|
|
Har man digital klocka / färddator, så finns det en Memo, tror jag den heter, som piper 3 ggr innan kl blir hel, om man har slagit funktionen til.. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Sim: Tackar! Det är det... jag satt och tryckte och drog i allt löst på vägen hem från jobb utan resultat, men nu när du säger det så pillade jag i inställningarna i datorn häromdagen och funderade: "hmmm... memo... undrar vad det är? Den sätter jag igång..." Till mitt försvar får man ju säga att memo inte är ett speciellt förklarande namn på ett timpip. Anledningen till att jag pillade runt var för att få datorn att starta i samma läga som jag hade den när jag stängde bilen, eftersom det är lite enerverande att behöva klicka på "stäng monitor" varje gång man startar bilen. Någon som kan hjälpa till där? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.