|
|
|
|---|---|
|
Tacksam för åsikter om vad en 530iAT -03 med M-sportpaket kunde vara värd. 5000 mil, uttagen 07/03, Importerad (1 ägare Tyskland), köpt på BMW. Gillar inte de som använder "fullutrustad" med denna är bra nära...Utöver allt det vanliga som avbl backspeglar, PDC, M-multiratt, regnsensor mm så har den: - Skinn - Sportstolar, el med minne - Elsollucka - Telefon, sladdlös - DSP - Webasto - Dubbelglas - Elstyrd baklucka - Solskydd i bakdörrar - Avtagbart drag - Krysseker 42 - Garageöppnare - Larm - mm Det som jag kan komma på att bilen saknar är RDC och inbyggda barnsitsar. ___ //Ulf | |
|
Glömde skriva att den även har Navi/TV ___ //Ulf |
|
|
Fråga: Skall du köpa bilen på BMW i tyskland eller är den nyimporterad av ngn annan? Antar att den har 16:9-Navi. Hos tyska BMW handlare verkar det begäras ca 27-30kEuro för mycket välutrustade 530 E39 kombis. Men vad jag har märkt, och som jag tidigare påpekat i annan tråd, är att de verkar svårsålda till dessa begärda priser. Misstänker att det bör vara rejäl prutmån på dessa vagnar. Att betala mycket mer än 200-220kkr för en importerad välutrustad 530 E39 Touring känns saftigt i dagsläget, trots att högre priser begärs av handlare. Det är trots allt en gammal modell. |
|
|
Hej, En svensksåld hade nog legat på 250-275k hos en svensk handlare. Räkna bort garantier, vagnskada etc och du hittar ett pris. Sedan blir det svårt att hitta köpare ändå (folk som köper bil för 200 + gör det gärna hos en handlare med inbyte, finansiering, garantier etc). /M Min bil: Länk |
|
|
Bilen ifråga står hos en handlare i DE och det blir i så fall jag själv som importerar. Begärt pris är ca. 30'€ Svensksålda med denna utrustning finns det säkert men inte många och inga till salu. Den enda -03:an men liknande utrustning som finns till salu i Sverige är importerad. den har gått drygt 6000 mil och är precis prissänkt från 349' till 309'. Går man ner på sena 01:or eller 02:or med 6500-9000 mil i Tyskland så ligger dom på 22-26'€. Dom enda utrustningskrav jag egentligen har är Navi/Tv, elstolar och skinn. Skippar man M-sportpaket så är ju utbudet ett helt annat men det hade varit kul att ha detta. ___ //Ulf |
|
735 |
Programmer: låter klokt att du ska byta tillbaks... Ett tips: Länk Sv-såld -02:a.. |
|
735: Hade den haft elstolar så hade den varit mycket intressant. Hade detta i min 540 men då min fru knappt körde bilen under tiden vi hade den så kändes inte denna utrustning så viktig när vi köpte Volvon. Nu kör hon bilen nästan lika mycket som jag gör och det är ett evigt justerande för att hitta tillbaka till rätt inställning varje gång. Jag är 194 cm, hon är 167 cm... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.