|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har kommit över en uppsättning Weitec GT fjädrar som sänker 30mm fram och 15mm bak. Är det någon som vet hur mycket lägre en M3 är jämfört med en original E36 t.ex. 320 =) Det lär ju se rätt schysst ut med en sänkning på 30mm fram och 15bak samt 17tummare =) En till liten fråga... Kommer det bli för lågt om jag sänker den 15mm bak, i samband med 17tummarna??? Eller kommer det se cleant ut? Och hur blir det med komforten? Mvh Tobias | |
| Min 320 är sänkt 30mm runt om och den ser kanske lite lägre ut bak men det beror på att bakre skärmkanten är lägre, jag är inte ute efter looken utan att det ska vara balanserat att köra. 17" är inga problem du kan nog få in 19" med den sänkningen. | |
|
Om jag inte minns helt fel så är väll M3:an 2cm lägre runt om. /Persson |
|
|
Tackar och bockar så mycket för svar! Mvh Tobias |
|
|
Jo det kan nog stämma.Min fråga är då om det går att sänka en M3:a 60 mm fram och en ca 30 mm bak???Självklart har jag då 17" fälgar på(går inte på mindre på M3:an). Mvh Ricke |
|
Marquez |
Funderar på samma sak som Ricke. Hur mkt är engentligen m3a sänkt från fabrik. Vad ska man minst köpa för sänkningssats om man vill ha den ännu lägre? -Mackan- |
|
Tjenare. Här ser Ni min M3 som är sänkt 30/30 med original 17" (235/40-17). Länk Sedan en bild där den är sänkt 30 fram och 15 bak med 18" (235/40-18 däck.) Länk I båda fallen är det Rally Elit (Lesjöfors) sänkningsfjädrar. Hoppas detta hjälper lite iaf... =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej Bumper! Snygg bil! Det är förbaskat vad ett par fälgar kan göra ;) Annars vart jag mest imponerad av bromsoken. Vad har du gjort där? Pulverlackade? Hur då och vart det dyrt? /foo |
|
|
Hej igen. Tackar foo. =) Bromsoken är bara lackade med grundlack (spray) och sen en röd färg (burk). Gjorde det när allt satt på plats. Först gjorde jag dock rent dem ordentligt med stålborste. Men i sommar ska jag göra det ordentligt och ta loss allt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.