|
|
|
|---|---|
|
Hej ska ställa på bilen imorgon, men först ska service + byte av bromsar runtom ske. Regplåten har en ÅTTA som slutsiffra ovh bilen ställdes av i spetember. Som jag fattar det av VV´s hemsida är att respittiden gäller för mig. Någon som är 100% på detta? ** Saxat från www.vv.se ** Respittid Ett avställt fordon med körförbud (pga. utebliven kontrollbesiktning) som ställs på kan i vissa fall få en respittid. Det innebär att fordonet kan köras i tre veckor från påställningsdagen innan det blir körförbud. Följande villkor måste vara uppfyllda: Fordonet • är en personbil, lätt lastbil eller lätt buss, • har körförbud på grund av att inställelseterminen passerats, • har varit avställt före den mittersta månaden i inställelseterminen, • är godkänt vid besiktning under den föregående terminen eller senare. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
21dagar= 3 veckor dagar har du på dig att besikta bilen innan körförbud inträder. Du har väl så klart beställt tid sedan länge :) Det är en bra "service" som jag utnyttjade varje år jag åkte jänkare på sommaren, man hann ju även få lite koll på att bilen funkade OK efter avställningen innan besiktingen ///MVH Hasso Länk |
|
Trög som man är så vill jag bara dubbelkolla. Har en 1:a som slutsiffra, besiktning bokad 13/4. Bilen har varit avställd sen 11/12 -05. Innan dess var den besiktigad. Gäller resittiden för mig då? Om den gäller kan jag ställa på den 23/3 då? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.