|
|
|
|---|---|
| Hur tar jag reda på om en 3.6 M5 motor är ärlig eftersom säljaren ej har några papper? Kan man söka på motornumret eller nåt och vart sitter numret på motorn? Verkar lite skumt så att säga... | |
| Vad menar Du med ärlig? Om den är stulen eller om uppgivet miltal stämmer? Såvitt jag vet så registrerar BMW bara miltal i samband med service tillsammans med chassinr så om Du inte kan få chassinumret på bilen (antar att det är en fristående motor Du ska köpa) så är det nog svårt. Ska Du köpa bara motorn så är ju dock miltal ett mycket dåligt sätt att kontrollera skicket på motorn med - en motor med lågt miltal kan ju vara mer sliten än en med högt miltal så bästa sättet är ju att undersöka motorn själv. Kontrollera slitage, spel osv för att se om det möter Dina behov. | |
| Jag menade om det är stulet. Hur ser jag det ? vill inte ha nå problem med sånt. Det är en fristående motor. | |
| ringde polisen men dom verkar inte ha så bra koll, måste veta vilket regnummer motorn hör till, ska ringa Bmw o kolla! | |
|
Kolla med BMW-sverige! Jag mailade dom ang. en M30 motor som jag hede köpt. Mailade in motornummer för att få reda på exakt vad motor hade suttit i, för att smidigt kunna köpa rätt delar till den. Fick dock veta att mitt motornummer inte existerade, var en siffra för mycket. Antagligen är motornummret ändrat, varför? stulet? Det ända jag vet är att det är en 3,2:a har mätt cyl.diam. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.