|
|
|
|---|---|
|
Får upp ett felmeddelande på instrumentpanelen som jag inte förstår. Har taskiga pixlar i displayen, så det är lite svårt att se vad som står. Det slutar med "...inaktiv" Har kollat i boken och kommit fram till att felmeddelandet är av prioritet 1 eftersom det blinkar och inte försvinner så länge tändningen är på. Det enda felmeddelande som enligt boken slutar på inaktiv är "Nivåreglering inaktiv" Bilen är inte vad jag vet utrustad med nivåreglering? Är det någon som har en lista över alla felmeddelanden som finns? Eller andra bra tips... MVH | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De flesta T har nog nivåreglering, (pneumatisk) om du lyfter på reservhjulet så sitter det en runt kåpa som innehåller nivåregleringeenheten. Det vanligaste fel är att kablarna till nivåsensorerna skaver sönder mot bakvagnen vilket brukar ger felmedellande med den ändelsen som du beskriver De är helt "regelvidrigt"dragna, Johan Söderberg imortredaktören här på power repade kablar på två av sina fd T på en vecka. Jag monterade kabelskydd på mina vid tillfälle. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso! Borde inte Nivåreglering stå med i listan över utrustning i serviceboken? All övrig utrustning på bilen stämmer med boken. Eller är det så att Nivåreglering är standard och inte finns med på listan? MVH |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Står ingen specad tillbehörskod i min lista heller så jag tar för givet att det är standard. ///MVH Hasso Länk |
|
Är standard på e39 528 och uppåt. /Common |
|
|
Lyfter denna tråd, var exakt hittar jag stället där kablarna till nivåregleringen brukar var skavda? Bilden Hasso har länkat till verkar ju vara tagen underifrån, eller? Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.