|
|
|
|---|---|
|
Hallå ! Dom där Volvo s60t5 nja ja vet inte... mycke prat om dom tycker ja. har läst mycke vissa säger att dom går som fan o anndra inte. Men av en slump så fick ja en t5a bakom mig för några veckor sen o låg o smyg körde lite med min 540 i 90-100 då skulle ju han om, men nja de skulle han inte tycke ja o då visste ja inte att de va en t5a men jo då han kom efter då släppte ja om honom o kolla lite trodde inte ja skulle vinna men oj oj oj de bara skrek i den gammla volvon och i min v8 var de som körsång i valhalla o de sissta ja såg av honom va ..ja en front i backspegeln. De gjorde ja bra = ) Lite kul läsning på forumet berätta gärna vad ni har. MVH | |
|
T5:or är farliga, va glad att det inte var en chippad, du hade åkt på stryk Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Var glad att det inte var en civilpolis, då hade du kanke inte haft nåt körkort kvar. BMW CS #5206 |
|
|
Hehe mot en 540i kanske de inte har så mycket att sätta emot....de är ju rätt vassa så ;) Bilen: Länk |
|
|
Hmm jag tycker T5:an går som ett skållat troll när man kör om. Om en 540 drar en T5:a så pass rejält må jag nog provköra en 540 i framtiden. mvh Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig! |
|
|
Han i T5:an låg väl kvar på 5:ans växel. En 540 är snabb men inte så snabb att en S60 T5 bara försvinner i bakspegeln. Däremot så håller jag med dig om motorljuden, Volvon låter plågad och 540'n sjunger fint...;-) ___ //Ulf |
|
|
Ja vad tusan gjorde Volvo med 5:an från gamla 850 - nya V70:n??? Gamla 5:an lät ju som den bara ville ha mer och mer. Nya 5:an låter ju plågad vid vissa varvtal. Dumt Volvo. mvh Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig! |
|
|
Stavros; Porsche hjälpte bla till med framtagning av insugskanalerna på den "gamla", just för att få fram det rätta soundet - på den "nya" vet jag inte om de varit med... |
|
|
Jag har ändå ALDRIG litat på kvaliteten hos motorstarka bilar med framhjulsdrift...de GÅR sönder i framvagnen... /Anders BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
|
Stavros: Pappas V70 2,4t låter ganska plågad runt 4000rpm, inte alls lika trevligt ljud i den som i min gamla 520! Är motorljudet jag lever på =) |
|
|
Jag har hört att förklaringen ligger i avgassystemet som ska vara bättre utformat i de nyare men tritstare sound. Min V70 låter inget kul men den går bra... ___ //Ulf |
|
|
Hallå!! Vill bara tilläga att min 540 inte är hel orginal = ) så ja bara längtar tills de kommer en chippad volvo så får vi se.. och en bil me så pass mycke hästkrafter ska absolut inte drivas på framhjulen inte enligt mitt tycke. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.