AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
637

Alternativ till europlus?

cane
Har efter sökning på import forumet konstaterat att det för mig enda legitima skälet att privatimportera en BMW - dvs köpa en från auktoriserad BMW tyskland med europlus garanti för ungefär samma pris som privat på blocket - är borta. Är det någon som har erfarenhet av andra varianter på beg bils garanti från tyska handlare? Kanske oauktoriserade har nått vettigt att erbjuda?

Hade bestämt mig för en lågmilad 540 touring typ -98, men om det inte går att köpa en med garantier till ett vettigt pris (glöm svenska ÅF, de har inte ens nån inne på BMW.se, och om de har är det ju galna priser) Även firmor som Jarls ligger +30k om man jämför motsvarande bil hos bmw.de... Utan europlus så det lutar åt Audi S4 Avant faktiskt...

Jag försökte få BMW-handlaren att skriva att de i stället skulle betala mina ev. reparationer under ett år. De gick inte med på det. Då sa jag att då är ju detta ett sämre erbjudande för mig än för en tysk och då ville jag sänka priset. De sa att försäkringen var värd 300 men får ju utgå från att en försäljare ljuger. Jag sa att jag ville ha 500 och de gick med på det. En bättre förhandlare kanske kan lyckas med mer. Priset var från början 26.540. De prutade först till 26.000. Sen skulle jag få försäkring m skyltar och 17 tums ALU med nästan nya vinterdäck för 500. Så nu blir priset 26.000

Hälsningar

Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vissa av dom 540 som står hos handlare i Sverige med höga priser har stått där väldigt länge så du kanske inte ska stirra dig blind på vad som begär. Är dom inte medvetna om hur E39 har fallit senaste tiden så gör dom medvetna. T ex har vissa av bilarna på Jarls Bilservice stått där hur länge som helst, måste ju kosta massor i bundet kapital och värdeminskning.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.