|
|
|
|---|---|
|
Kan man stoppa i en 525 24v i en 525ix med 12 ventilsmotor? Vad säger sbp? bilen är från 92 Är det mycket jobb? R fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Om blocket är detsamma borde det ju inte vara några problem, är väll bara toppen som skiljer de två motorerna åt. tror jag. Jag är alltså inte säker men det verkar korkat av bmw att bygga 24ventilarn på ett annat block. så jag tror att det går bra, men du måste ju byta databox och sånt, det lär ju skilja. //Michael |
|
|
Finns väl ingen 525ix med 12v motor???? Om du har en 92 ska det redan sitta en 24v i den....... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Ix finns bara med 12v motorn, lådan ska dock passa på M50 motorn så det ska nog fungera. | |
|
Får du inte problem med drivaxlarna? På 325ix går de genom tråget, tänkte om det var lika på 525ix. Och att det var därför 525ix inte fick M50 motorn. |
|
|
min bil har 170hk så det borde vara 12v motor i den. Vor kul att få in 24 v motor men det får ju inte vara för mycket jobb fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Är nästan 100 på att 525ix bara finns med M50. Enda skillnaden är att vanos kom 93. Fortfarande M50'n dock. Axlarna går genom tråget på denna oxå. E30 däremot har M20 med 170hk.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.