|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
4st turbimmers i örebro alltså. Kanske man ska byta snurran mot en kompressor istället. |
|
|
ApOllO325: Ja var riktigt sugen på kompressor efter att ja sålde min förra e30... Är lite mera ovanligt, men tydligen svårt att få bra, dessutom väldigt svårt att få det att inte spika eftersom laddet kommer på så låga varv. Det blir min e30, en till 325 cabbe, e36an, en 635, så 5st ifall det blir turbo i din :) Sen hörde ja att en polare fick en garage kompis med en e30 turbo, så kanske 6st... |
|
|
Min blire garanterat turbo i :). Är strax färdig :D +att kompressor är snordyrt /mvh jonas |
|
| Länk | |
|
ser fint ut nu ! när får du igång den ? ska själv starta upp min i helgen ! min bil Länk |
|
|
635..?Är det min 633a du menar eller finns det en till? Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
niklas g: tackar :) Jo det är lite småplock kvar, sen tryckrör,avgassystem o koppla in sprutet! Sen så ;) Lycka till med din- glöm inte filmkameran!!!!!! Bmw 600hk: Hej du, Mats som köpte din gamla e28 med turbo har köpt en gammaö 635a o har lagt i 528ans maskin i den! Det va inte han som köpte den av dig utan han köpte den i efterhand så att säga... Det va ju Mats o ja som skulle komma på besök, du ville kolla in min turbo... Om du kommer ihåg? |
|
|
Länk Bättre bild! |
|
|
Japp kommer ihåg..Kul,då blir det 2 coupeer i sommar för nästa månad kommer nog min ut... :) Stefan.... Race to the last drop! |
|
| Härligt Stefan!! Jag tror nog att min borde komma ut om typ en månad oxå! Hehe, Mats Coupé är oxå silver metallic :P Men nått säger mig att din blir snabbare ;) | |
| Bmw 600hk- har du ändrat något på 633an? Blir den värre än förut :) | |
|
Jag byter till en lite större turbo och ändrar om röret från turbon till intercoolern som jag tror är orsaken till det stora mottryck som jag har före wastegaterna ..det har legat på 2-2.2kg.. Sedan kommer vi att mappa vidare där vi slutade sist... Jag gick då ned till 1.3 i laddtryck och då spann han inte ens loss på 3an men efter mappande så var han lika vild som när vi laddade 1.5...Dvs han spann loss på 3an och 4an igen.. så vi fortsätter med mappandet på soppan så får vi se hur bra vi får den att gå..Sedan går vi vidare med tändningen...Vi kommer också jobba med fästet..Har gjort några mods... Ska försöka komma ned på 1.5 i 60fot... Sen när allt detta är klart kommer laddtrycket att ökas igen om den inte blivit såld innan dess.... Stefan... Race to the last drop! |
|
| Cristian L: det ser fin ut.. | |
| Länk | |
|
Kan säga detsamma..blir kul att se hur din kommer att gå i sommar... Stefan... Race to the last drop! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.