|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| har själv funderat på ett kompressor kitt till min m3 men nu den här sommaren ska ja bara glida hehe | |
|
Jante har bara kvar tryckrör, bränsle regulator o ska byta spridare. Tompa har byggt ny motor i cabben, typ samma recept som min. Ja skulle gärna vilja ha i 2,5" o 3" det kan man ju inte mäta i, men det ska ju vara samma klämmor som räcker till det. |
|
|
Fan va nice med M3a :) Det "duger" att glida i ;) Kompressor vore ballt, finns färdiga kitt på stylingkompaniet.se |
|
|
Mmm de är najs men nu får ja ju passa mig för era bimmers hehe ja jahar set de men ja har prata med några i usa med som säljer kitt med ska åka till usa nästa sommar för farsan fyller 50 då så han vill e dra till usa så han bjöd oss så de är ett bra till fälle att köpa med sig prylar hehe fan va najs de blir mycket byggen den här sommaren känner ja på mig |
|
|
Lite smutt o få åka till staterna... Finns nog jävligt mycket godis o köpa till bra pengar där borta!!! Ja det blir många brutala bilar- några Volvo åkare man kommer få passa sig för kan ja lova... Men det finns alltid nån som är snabbare :) |
|
|
jo de har du ju rätt i .....rejneborg bygger nu på en 16ventilare nu turbo som han har grejat med jo dom där volvo töntarna behöver man nog inete va nån fara hehe polerar du bilar en ? |
|
|
Jo jag har pejl på Reinerborgs bygge :D Nej ja tror man kan köra ifrån dom där traktorerna, hoppas... Ja polerar fortfarande, va hos Patrik idag på granngården, ska börja där i Maj. Men ja kommer alltid puttsa bilar :) |
|
|
Kanske skulle puttsa upp lite glans i din guling :/? |
|
| har du någon msn ? ja har en lundgren_3@hotmail.com | |
| ja de vore najs men han är på lackning snart har skruvat i sär den i molekyler nu hehe ska lackas snart | |
| Jajje men, chrille_lundborg@hotmail.com | |
|
vem är det sa ni som kommer köra en e36 turbo i örebro????vad är det för e36???lycka till christian med ditt bygge!!! ///325/// |
|
|
Tjena Jonte! Det är en bekant till mig som har en calypsoröd 93ans 325 Coupé som ska ha turbo på den. Ett PPF grenrör, kkk24 turbo, spearco intercooler. Ska ladda o,5bar i sommar bara. Men nästa år skulle det bli värre. |
|
| Christian: Du kanske är sugen på en tur till degerfors och polera på min gamla rosthög (den svarta av de två) någon gång? | |
| johankihl: Javisst! Om det är turbo bilen du menar så :) Det är klart den måste ha lite finish på lacken till sommaren!! Det ordnar vi vettu ;) Så kan du koppla in mitt Prospark- hahaha, sounds fair to me :D | |
| Jag kan hjälpa dig med prosparket, inga probs... been there, done that ;) | |
|
!!!!!!!Hej Christan L!!!!!!!! Hej jag håller på med en 320 -89 som jag bygger turbo på. Läste att du skickat in din topp på portning och att dom skulle göra iårning förbränningsrummen. Undra på om du kunde dela med dig lite bilder på hur det blev. Ett kort på ett förbränningsrum rakt uppifrån ganska nära?? SNÄLLA Du skulle kunna skicka dom till Ihlberg86@hotmail.com Älska ofta men gift dig aldrig! |
|
|
christian : calypsoröd 325 ...kommer han ursprungligen från fellingsbro???? Du får uppdatera oss hur det går med ditt bygge!!!! ///325/// |
|
|
Tja, nej han är ifrån stan. Det som är kvar för min del är lite arbete med toppen. Det är mirafräsning kvar. Ventilerna är nästan klara. Så när väl toppen är färdig o ihop skruvad så ska den smackas dit. Sen grenrör o turbo, insug o allt annat. Men om 3-4 veckor ska motorn vara klar att lyftas i bilen. Då återstår tryckrör,avgassystem och installation av sprutet, sen mappning såklart :) Hoppas att den ska bli klar till juni... |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.