|
|
|
|---|---|
BBrahme |
Hej Kan någon tipsa om en bra verkstad som kan serva etc min BMW i Örebro? Tacksam för hjälp |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bil o Elservice på väg mot pappersbruket, iofs part i målet men en erkänd bra verkstad där många av Örebros finbilsägare servar (bla Willermans Testarossa) MB lämnar sina bilar dit när de inte fixar felen själva dataprog finns både till MB o BMW. Det finns även långväga som lämnar sin bil där. MVH Hasso |
BBrahme |
Tack för tipset |
leino |
ja absolut inte carlssons bil iallafall bmw 4ever |
BBrahme |
Har prövat dem................ |
BBrahme |
HASSO Kan du lämna deras adress alt. telfon nr är jag tacksam |
|
Carlsson-bil ter sig otroligt snobbiga, delvis okunniga och totalt arroganta. Får dock erkänna att deras vekstad ser otroligt fräsch ut, vad det nu egentligen har med saken att göra. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bil& Elservice Papperbruksallén 24 019-320020 Ligger på Öster Örebro ca 500 meter från ÖB o PRIX precis i korset NYA "skebäcksleden"-Papparsbruksallén. Har fått samma uppfattning om Carlssonbil har iofs bara köpt tillbehör där var jag servar framgår säkert. Säkert är verkstaden fräsch, det är ju så på de flesta märkesvärkstäder som låter en dator tala om vad reservdelsbytaren ska utföra.Tacka vet jag en riktig Bilverkstad som gör allt från service till total motorrenovering med egen utrustning.Så var det förr när jag jobbade som mek, därför känner jag mej "hemma" på ovannämda verkstad.( Min Sambos Son har jobbat där i 20 år därför ser jag mej som part i målet men jag tror att uppfattningen har varit den samma i vilket fall som helst) MVH Hasso |
| Vad får man betala för en servis där ? | |
Svar: vet ej men timdebitering är runt hälften vad BMW tar. MVH Hasso |
BBrahme |
Tack för tipset och adressen. |
| En bra verkstad är också auto douglas han har jobbat på bmw förrut ligger ute vid wessels | |
|
Fick just pris från Carlsson Bil respektive Douglas på byte av kamrem och bakfjädrar på min E34. En prisskillnad på nästan 4000:- till Douglas fördel (Carlsson 8002:- och Douglas 4300:-). Udo Dirkelsniff |
|
Inte svårt att välja då, men hutlöst dyrt för att byta en gummisnodd :)) Men materialet ingår självklart förstår jag. dessutom är Douglas erkänt mycket duktig. ///MVH Hasso Länk |
|
Materialet ingår men bakstötdämpare är det, inte fjädrar. Udo Dirkelsniff |
|
| Min bil var inlämnad hos Carlsson bil november 2002 på oljeservice. När jag hade bilen på storservice hos Förenade Bil i Malmö i förra veckan så frågade de vem om jag visste när oljefiltret senast var bytat och vem som gjort det, för det var geggigt värre och en ren katastrof enligt verkstaden. Så jag undrar om Carlsson Bil gjort en riktig oljeservice eller helt enkelt bara fyllt på olja under de åren de servat bilen. | |
|
Notan slutade på nära 5300:- på grund av att det tillkom ett par löprullar och stötdämparna var något dyrare än beräknat. Jag svalde motiveringen och betalade. Det blev ju ändå nära 3000:- billigare än på BMW (och det är ju möjligt att det blivit några tillägg där också) Udo Dirkelsniff |
|
Douglas ska visst slå igen pga ålderskäl ryktas det. ///MVH Hasso Länk |
| Douglas stänger tydligen till sommaren,och han finns nu vid tullängsskolan har flyttat från lillån | |
|
hur får man tag på den här auto douglas då sökte på gula sidorna men hittar inge |
|
|
Autoservice i Örebro ek. för. - Örebro Tel. 019-23 25 75 Signalg. 9, 70225 ÖREBRO /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.