AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.831

Nya Fälgar - helt sjukt

Ro
20
Roberto
e46 318i -00
Hej
Har en fråga om någon kan svara??
Beställde spliternya fälgar med helt nya däck från en firma som säljer sådana. Priset=19800:-
De skickar med bussgods och lappen kom idag att fälgar har kommit. Åker till terminalen jätte glad och sen när jag betalade och kollade om fälgarna är nya och att inga skador finns - då upptäcker jag att alla 4 förbannade fälgar är skadade ( små reporrunt hela fälgen där kartong skydet satt.
Går in och säger till - och får skadeanmällan som jag skulle fylla i..
"Nu ska jag skicka anmällan till avsänadrstation och sen får vi hoppas att du får kompesation" - så sa de till mig..

Kommer hem och inser att de inte har skickat låsbultar som jag betalade.. Sen såg jag även att de har lagt 70g vid balansering..

Vad fan ska man göra nu då - undrar jag???

Vem ska så för kostnader, vad kostar lackering av fälgar..

Är det någon som har ett bra tips (eller en sida där man kan se vad lackeringen kostar) så att jag kan säga till de vad det kostar och lacka fälgar..
Ska man skicka de tillbaka???

Tacksam för svar
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Låter trist.. skriver nått iaf.. men hoppas de löser sig
Roberto

De som hör till de största och gör ett bra jobb är enligt många:

Länk
Ro
20
Roberto
e46 318i -00
Visst är det trist.. Väntade på fälgar i ca 3 veckor, blev vekligen glad när jag fick lappen att de har kommit fram..
Men, men jag kommer att driva de till vannsine tills jag får kompesation..

Tråkigt att man slänger så mkt pengar och sen blir man förbannad istället för glad..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Fälgar i det skicket hade jag returnerat!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tycker att du i första hand skall kontakta företaget du köpt dom av, har alla fyra blivigt transportskadade kan dom ju inte vara rätt packade, tycker jag.

BMW CS #5206
köper man nya fälgar och däck så skall det vara nytt, inte repat! oavsett om frakbolaget hanterat paketet fel eller om dom packeterade dåligt så skall du inte drabbas, anmäl! sen 70 låter lite mycket tycker jag...har aldrig haft mer än 30 gr på ngn av mina fälgar...

MVH
Johan K
Ro
20
Roberto
e46 318i -00
Vill någon titta på fälgen hur det ser ut nu och försöka hitta en medel som kanske kan ta bort de små repor???

Jag har bilder på fälgen

Tack
Roberto: Lägg upp bilder på fälgen, om du kan. Då kan man enkelt se vad som behövs göras.

MVH / Jacob
Jag personligen, hade aldrig godkänt det. Betalar man för nya fälgar, så ska dom också vara i nyskick. Ta kontakt med företaget du köpte dom av och kräv att dom löser problemet till dig. Kräv nya fälgar.

Ett förslag är att du lämnar in fälgarna på FälgFixarna i Helsingborg, där dom får fixa skadat som skett. Du får en faktura som sedan företaget du köpte fälgarna av får betala. Tyvärr är dom nog inte intresserade av den lösningen.

Vad är det för märke på fälgarna?

MVH / Jacob
Ro
20
Roberto
e46 318i -00
Ska häva upp köpet - är trott på de säljarna...

Synd - de var ändå billiga jämför med andra säljare, men men vill inte krongla...

PS: Jacob_m3 jag har mailat bilder till dig så får du kolla

ha det...
Tycker du ska ta kontakt me "chefen" på företaget och hota me reklamations nämnden osv...brukar skrämma dom tillräckligt bara man nämner deras namn.

hoppas de löser sig!

///Schumi
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag skulle ringa dem och förklara att de här kommer jag skicka tillbaka och jag förväntar mig nya tillbaka med rätt grejer. Du ska inte behöva ta sånt - är du inte nöjd är det deras problem.
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Skicka tillbaka!
svavelvinter
Hehe, jo det är trist.
Jag väntade 4 veckor på mina 19" kromade spinners från italien, de kostade 11 papp styck.

Sen när dom kommer fram så är de helt fel, och efter vissa samtal visar det sig att dom passade en Mercedes C-klass :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.