|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte montera i automatisk avbländbar inner backspegel, men den jag har hittat har inte den så kallade "clown näsan" Det är väll den som tar upp signalen om man har fjärrlås? Kommer larmet och fjärrlåset fungera om jag moterar i en backspegel utan clown näsan? Jag har använt sökfunktionen men hittar inget bra svar. | |
|
Jag ringde BMW nyss å frågade men dom hade bara ett eftermonteringskitt och det passade inte till bilar med fjärrlås. Ingen som har svar på frågan? |
|
| Frågade du hur mycket eftermonteringskittet kostade? | |
| Jag hade förut en 328i -96 som hade larm, fjärrlås och automatiskt avbländande backspegel, men ingen clownnäsa. | |
|
Den kostar drygt 2000. Nockenwelle du vet möjligtvis inte vart mottagaren för fjärrlåset satt på din bil? Alla som har eller vet nått om automatisk avbländbar backspegel kan väll förklara hur era ser ut och var fjärrmottagaren sidder |
|
| Fjärrmottagaren sitter i slingorna i bakrutan (eller den använder slingorna som antenn rättare sagt). "Clownnäsan" används väl bara för larmet har jag för mig. Jag har både larm och automatiskt avbländbar backspegel, men ingen clownnäsa. | |
|
Jag köppte en avbländbar backspegel idag utan clownnäsa så jag återkommer om den funkar ihop med larm och fjärrlås fast jag har clownnäsan på min manuella spegel. Ni som vet något får gärna skriva ändå så man kanse kan lista ut hur det hela funkar. |
|
|
Jag provade att koppla in backspegeln idag och den bländar av som den ska, men fjärrlåset funkar inte längre. var sitter fjärrlåsmottagaren plaserad om man har automatisk avbländbar backspegel? Finns det avbländbara backspeglar som har "clownnäsan"? |
|
|
Har missat denna tråden förut, men det är som du säger. Clownnäsan används för larmet, både till IR- och radiofjärr. Det ser inte ut som det finns spegel med både clownnäsa och elektrokrom till E36 Länk , men jag har för mig jag har sett det till E34. Troligen är det samma? Har du IR- eller radio-fjärr? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Vet inte om det är IR eller radio fjärr. Finns det alltså två olika typer. Hur tar jag reda på viken jag har? | |
|
Lyfter denna tråd då det är lite intressant att få reda på hur man avgör detta. Rent logiskt tycker jag att clownnäsa på undersidan av backspegeln borde vara för IR och utan clownäsa för Radio. Detta stämmer isåfall rätt bra på min compact där jag köpte en avbländbar spegel utan clownnäsa och monterade dit den, då slutade mitt fjärrlås att fungera (har inte larm bara fjärrlås) Den ordinarie spegeln ser ut som en helt vanlig spegel utan clownnäsa men det går doch in en kabelhärva. Jag får det till att jag skall ha denna produkten 51168213058 Länk Johan S www.bimmer.se Länk |
|
|
Har du radio- eller IR-nyckel i nyförvärvet, Johan? Jag tycke ditt resonemang låter logiskt, åtminstone för E34 och förmodligen även E36. På t ex E46 med larm finns det clownnäsa trots radio-nyckel. Min E46 har radio-nyckel men inte automatiskt avbländbar spegel, men för att få dit en sådan måste jag eftermontera tre sladdar (tändning, jord, backväxel)... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Köpte en sådan backspegel jag pratar om högre upp i tråden som slutar på 058, efter initiering av nyckeln igen så funkar den biten iallafall, provade bara lite snabbt på dagtid att lysa med en dålig ficklampa på spegeln men inget hände, kass? eller måste det dras kabel till den tro? verkar ju rätt udda att dom inte drar dom få tunna extra kablarna på alla bilar. kabel till backväxel är inget måste då det bara styr att den går till normal mode om backen läggs i vilket jag kan leva utan. Någon som vet hur många kablar det går in i spegeln på en E36 MED automatiskt avbländbar spegel o fjärrlås men ej larm eller clownnäsa Hade ju varit gött och få det att fungera ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.