AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
770

Värde på en 325 -88?

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Hej
Funderar på att byta upp mig till en E36 o undrar då hur myckat man kan tänkas få ut för min...
Info:
325 -88 4 dörrar Diamantsvartmet. 27kmil
SoV Sommar på 15" krysseker ( dålig lack!) Vinter på 14" plåt
M-märke i stolar och ratt (dock så är ju tyvärr förarstolen sliten på det vanliga stället)
Kamrem bytt för 2000 mil sen
Nya skivor o klossar runt om för 400 mil sen
Fixat sladdrig vxlspak
Nybytta silentblock o bussning till bakaxelklump
Fungerande ABS
Svensk såld
Ny termostat, lambdasond, bränsle relä, olja bränsle luft filter.
Gråa blinker i fram o på sidor.
Bytt en helljusinsats
Fjädrar o dämpare ska ha gått max 800mil
Skaplig i lacken.. Dock så börjar ju rosten komma nertill på dörrar o baklucka.

Blev lite kladdigt skrivet, men ni kanske kan ge ett ungefärligt pris på den...

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ungefärligen 15000:-. Minus för 4-dörrar, plus för 88->.
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Något i stil med vad jag tänkt satt ut den för... Känns dock jobbigt när jag harvat ner mellan 10-15 tusen på 500 mil...

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Det är det som är så roligt med bilar, en massa pengar nedlagda som man aldrig får igen :)
Kan trösta dig med att jag lade ca 15tkr i service/fix på en 320ik -88 som jag körde 800 mil med. Sen sålde jag den för 16tkr ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
M_persson:
Mitt råd till dig är att inte sälja! Tänk om ett par år då E30 325 beståndet minskat än mer! Då kommer vi att åka runt o glänsa i våra E30 325:or. Fyradörrars som dessutom är än ovanligare! När du även lagt ner mycket pengar på sistone är det ren idioti att sälja. För du får ju inget extra för utläggen...

Mitt tips är att du lagar rosten ordentligt och behåller bilen länge till! E36 är inte lika kul att köra och är mycket vanligare och tråkigare. Hoppas jag har övertalat dig!! :)

mvh

Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig!
E
1.156
E
320 ci cab -04
M_Persson

Vad har du för budget att köpa E36 för? Köper du en äldre bil med 15 000 mil på mätaren bör du räkna med att få harva ner 15 k i den. Mitt råd, är din E30 inte helt under isen (slut) som kräver jättereparationer så behåll den. E30 är billigare (lättare) att fixa om något går sönder. Oavsett vilken "gammal" bil du har så krävs det reparationer. Spara pengar så att du kan köpa en fin BMW för 100 - 150 k innan du byter. I annat fall köper du sannolikt nya problem och utgifter.

Rost är trist. Det ända som lägar rost är ny plåt, med allt vad det innebär.

E30 är visserligen en omordern bil, men jävligt rolig.

E
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Hmm, jag e ju sugen på att ha den kvar tills jag har råd att köpa en bil i den prisklassen E nämner.. Men nu så skulle jag få ett bra pris på den här 325an.. (en polare som är i behov av pengar) Men jag vet inte. Ska åka och kolla på bilen ordentligt iaf innan jag bestämer mig! Dock så är den avställd och obesiktad vilket kan bli o roligt! Men vi får se.. Jag använder ju knappt bil iaf så jag skulle sälja den och leva utan.. Men man vill ju klart ha en BMW stå på gården iaf! =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.