AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
966

Det börjar synas att det är vår!

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Jag tänkte på en sak när jag spatserade omkring på stan efter jobbet. Det börjar märkas att det är vår, dock inte bara på flickornas klädsel (som jag annars nogsamt noterar som riktmärke för väderomslag... hehe) men även på att sommarbilarna tagits ut.

Attans, det är massvis fler bilar med kort-kort och urringning (snygga fälgar och tokputs). Jag kan knappt bestämma mig för vad jag ska kolla på då alternativ uppenbarar sig!

;-)
kilroy
Håller med...både kort-kort och nytvättade sommarbilar är säkra (och trevliga) vårtecken...Jag vet inte vilket som är trevligast...jag har en känsla av att fråga fästmön inte är någon riktigt lämplig värdemätare...))Mvh kilroy
Kortkort och urringning- JA TACK. Har ni någon gång upplevt när en snygg tjej står vid sidan av gatan o väntar på bussen, och du kör förbi henne med väldens bästa puts på bilen och ni möter ögonkontakt med varandra, i den lilla sekunden medans du dundrar förbi i din sexa, åtta el kanske tålva känns som en evighet, allt dämpas till slowmotion och man blir kär, tjejens blick med ett litet smajl i ansiktet säger allt, KOM O TA MIG! eller så e hon bara lite avundsjuk på bilen. 0,1s efter den slowmotionsekunden ringer mobilen och man piggnar till lite från den dämpande situationen tjejen, kollar lite bakåt i backspegeln o ser att drömbruden kliver in i bussen, kunde hon ha varit mitt öde? *hehe* LOL

Men visst e det härligt när man ser folk skruva på sina sommarhjul nu i vår, tanterna kliver ur husen och tar hand om sin trädgårdar, MC-förarna gasar för fullt för att höra sina radfyror vråla vid 16000varv/min, vi bilister putsar för fullt på våra pärlor, en del kör nercabbat och tjejerna är lättklädda ;)

SOMMAREN E BÄST!

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
kilroy
Dragolito beskriver det hela så poetiskt och vackert att man blir tårögd....instämmer helt!!Mvh kilroy
För bra för att vara sant, saknas bara det där urringade-kortkorta i passargerarstolen. ;-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Själv fick jag en fluga i ögat förra veckan...
Det är väl ett vårtecken om nåt?
;)

///BMW - Was sonst!
kilroy
Alltför urringat och kort-kort i passagerarstolen kan ju medföra en viss risk för att man som förare tappar fokuseringen på trafiken...Att BMW är bilen för oss som gillar kurvor kan ju ha flera betydelser...:)Mvh kilroy
Kanske något gemensamt med Alfaägare!!! Länk

det är bara en död fisk som följer strömmen...
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Yoko>> Haha! Ingår hon eller? Både racebil och en pingla för 20 lök. Billigt!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Passande reg.nummer måste jag säga :-)
Tyckte för ett ögonblick att det stod REA på skylten. :-)
Skulle aldrig få för mig att låta en donna sitta på min bil på det viset.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
LOL grabbar - eller gubbar!

Alfan måste väl ha en buckla på motorhuven nu! :-)

Jag tror att alla gubbar är extra trevliga nu när våren är på väg - stannar extra tidigt för att släppa förbi de yngre damerna på övergångställen...

Mvh

/NP
Kan säga att även en gammal sur E34 kan väcka uppmärksamhet...det var många som vände sig om när jag tog en liten sväng igårkväll, nytvättad Maledivenblå bil med nyputsade kryssekerfälgar verkade uppskattat :)

Skönt med VÅR!!!!!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
kilroy
Såna kryssekerfälgar som dina förtjänar alltid uppmärksamhet, Kalle!Mvh kilroy
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det är ju helt livsfarligt att köra bil nu! Uppmärksamheten är ju mer på trottoaren än på trafiken...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
bmwlundqvist, det där känner inte jag igen!:-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Syns på alla rishögar med kanonfina fälgar som rullar runt i Västerås på helgnätterna...
Och alla som cruisar runt i föräldrarnas bil, med minst 3 ofta 4 personer i baksätet alla med keps...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.