AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.407

4-hjulsinställning e36...PRIS?

ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Tja
Ska göra en 4-hjulsinställning på min 328...
På BMW skulle det kosta ca 1500-2500,beroende på vad de måste åtgärda!
MEN frågan är om det är någon som vet nån annan verkstad som gör det lika bra jobb men är billigare???
(söder om sthlm)

Tacksam för svar....

MVH johan
Co
125
Coolman
318is -90
Euromaster 500 för min E30... Kan ej vara stor skillnad dvs att din skulle ta mer tid?

Dock vet jag om man vill både fram/bak kostar det 1000. Om endast fram(som är vanligaste) 500 kr...
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag gav 600:- hos Däckia för en E36 medans Euromaster skulle tagit 800:- vid en förfrågan ifjol.
skall in på 4-hjulsinställning imorron med min e36 till Vianor, glömde fråga vad det kostade :( men över 700 tror jag inte det är...har inte så mycket pengar på kontot så får hoppas det iaf :)

MVH
Johan K
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
1400 betalde jag men då ingick det materialkostnad för en spindelled.

Bilen: Länk
Gratis! =)
Dock vill jag få det gjort riktigt och väl gjort! Så därför gav jag 800kr för att justera in allt in i minsta detalj!
Dock måste jag göra en till justering nu i april igen då jag ska byta däck till bredare och för att på ena sidan bak saknades det en sån där bult! (hjärn släpp, vad heter bulten nu...) Typ centreringsbult! eller nåt sånt hette den!

Shake That Ass
Fick reda på att en av bussningarna i bakvagnen var dålig igår jag. Ringde BMW i Gävle. Byte 4st bussningar samt 4hjulsinställning....4500:- ...inte kul..men men..tror att 1000:- av det var till 4hjulsinställningen.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
4 st bussningar?
Mmm..nr 3 och 4 på bilden på båda sidor...brukar göra så jag..om det är nåt som går på en sida på byts det på båda..samt kanske nånting i närheten också när man ändå håller på :-) Länk

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Tja

Tackar för tipsen,då återstår det att beställa tid!!!

MVH johan
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Ok ja varför inte,, men oftast är det ju endast de stora som brukar blir dåliga.. jaja. Hoppas de blir bra.
Jo det är väl det..men det känns skönt att veta att det är nytt och fint också :-)
Tack! Hoppas jag med :-)

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej gjorde min 4-hjulsinställning på dohini växjö i tisdags det kostade 845:-
blev tipsad att dem var bäst här i trakten!!

Mpower
450:- vill jag minnas att jag betalde hos GT-däck i Kävlinge. Väldigt duktig kille, rekomenderas varmt!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Tux Thunderbird
Var också hos GT Däckservice i höstas. Duktiga och trevliga killar, rekommenderas varmt härifrån också! Mycket, mycket prisvärt.

/TT
e3
274
e36328i
328i limo -96
en inställning på endast framhjulen är helt bortkastad dem som säger nåt annat ljuger de är till och med så att när en bil tex drar snett så är det 90% säkert att felet är i bakvagnen. man ska alltid göra 4-hjulsinställning.
har nu gjort min inställning hos Vianor i Kristianstad, 775 kr gick kalaset på och bilen blev ett par hundra gånger bättre att köra, dock visste jag sedan innan att vinklarna var riktade upåt lyckseletrakten...

MVH
Johan K
Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Gjorde en 4hjulsinställning på 328an nu i mars. Dock på en auktioriserad mitsubishiverkstad. (vi har haft mitshubishi i familjen dom senaste 13åren, mycket nöjda med deras serviceverkstad, har därför fortsatt å serva även bmwn där) Betalade 475kr för inställningen.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Jag gjorde en 4hjulsinställning igår. På en Däck&Fälg frima, betalande 100kr/däcket och då har jag 17" däck

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.