|
|
|
|---|---|
| Köpte en 320 -92 för en månad sedan. när jag haft den i en vecka började helvetet, den blev slö. har nu bytt: lambda sond, bränslefilter, luftfilter, tätat avgassystemet och haft den på BMW i jkpg för diagnostik. Ingenting är fel i motorelektroniken, och avgasvärdena är bra, nästan FÖR låga.. Och bilen är seg! Men inte vid kallstarter, då går den som den ska. Har öppet filter på den, är det viktigt att man skärmar av det mot motorn för värmens skull? Kan bränslepumpshaveri vara på ingång? eller tar den in tjuvluft? Någon med samma symptom på sin älskling? Verkar enligt mig som den får för lite soppa eller nåt. Snälla hjälp!! | |
|
Låter som LMM tycker jag, de kan bli förorenade av oljan som används i sportluftfilter, särskilt om man haft på för mycket olja vilket nog inte är helt ovanligt. LMM måste bli bra dålig innan motorstyrningen sätter en felkod för det. Det bästa är om du kan få låna en LMM från en likadan bil som går bra! |
|
| ok, jag trodde den var antingen hel eller trasig... intressant. jag kollade i lmm och såg att det var rätt så "sotigt" där. Vad kan man använda till att rengöra lmm med? det är ju så hyper-känsligt där. tack så länge! | |
|
Problemet började inte när du bytte luftfilter? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| nej, det förra luftfiltret var också ett öppet filter. det satt på när jag köpte bilen och den gick bra första veckan jag hade bilen. men jag tänkte på en sak.. när jag köpte bilen var termostaten trasig, och det var efter jag bytt den började bilen gå sämre, särskilt när den är varm. Är det viktigt att skärma av filtret från motorn för värmens skull?? tack på förhand | |
|
Ja det är viktigt att skärma av filtret för max perstanda, men det måste suga rätt varm luft för att bilen ska gå så segt som du verkar tycka. Skulle inte tro att slöheten beror på det, även om den säker skulle gå lite bättre med kall go luft. Har sett att samma fenomen uppstår för en del personer när de bytt luftfilter. (särskilt om det gamla var mycket igensatt). I vissa fall har det kunnat avhjälpas genom att nolla styrboxen. Koppla bort batteriet i någon timme minst, sedan kopplar du tillbaka det, starta bilen, och låt den gå upp i arbetstemp på tomgång (ca 10min.). Kör sedan in bilen inspirerat, typ full acceleration genom växlarna och motorbromsa 3-2-1 ett par gånger. Skadar ju inte att testa iaf. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.