|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med detta. Jag har fått så stora variationer när jag frågat försäkringsbolagen. Seve. | |
|
Många faktorer spelar in bla. var du bor, hur gammal du är? Jag ger 9800:-/år helförs. inkl. MER-försäk., står på mig (så klart), 29 år, bor utanför Kalmar, Länsförsäkringar. Ola |
|
|
Ok. Jag är 27år och har haft kk sen -93 och aldrig krockat och brukar använda läns. Så tror du att man hamnar runt 10.000:- Jag tror att jag kommer att åka till Tyskland och hämta en M3-96 eller senare. Skall bara sälja Mercan (fult ord här kanske) och bågen. |
|
|
Haha, jag tror inte försäkringsbolagen tar hänsyn till om du haft kk sedan -93! *fniss* Runt 10000:- verkar rimligt med tanke på att en sådan på mig skulle kosta ca 13500. Jag var då 24 och bosatt i Sthlm. Göteborg är väl en aning billigare kan jag tänka mig. Ring runt till MÅNGA bolag och kolla pris för det ÄR extrema variationer mellan bolagen (som ofta verkar sakna grund). Har du fler bilar kanske en entusiastbilsförsäkring kan vara ngt. If, Dial/BMW och OK-försäkringar är de jag har fått bäst premier hos. |
|
|
Hej. Länsförsäkringar är det ena bolag som hamnat på rätt sida 10000:- strecket annars ligger dom runt 13000:- för mig (Dial/BMW, Trygghansa). Innan jag köpte ringde jag runt lite, hade ett reg nr. på en 96:a (import) och för den skulle jag ge 8000:-/år. Nu blev det en lite nyare och därmed dyrare. Ola |
|
TED |
Min kostar 31000:- hos LF på flickvännen i Sthlm. /S8TED |
netsix |
För mycket helt enkelt........ /netsix |
| Min M3-94 kostar bara 8500:- om året. Helförsäkring med MER på länsförsäkringar. Jag är 26 år bor i en förort till Malmö. | |
| 31000, fy fasen. | |
|
Jag betalar 12000:- för helförsäkring på Länsförsäkringar. Är 24 och bor i Skellefte... Lite i saftigaste laget... =( |
|
| Stockholm: M3 -97 ,29år länsförsäkringar,helf. + extra försäkring/1000mil körsträcka= 21100kr/år | |
| jag betalar 4000:- m3 -96 med Helförsäkrad med MER försäkring. 4000:- helåret då alltså. med en limit på 1500mil per år kör den bara på sommaren och har den typ garage försäkrad under vintern så sammanlagt under ett år betalar ca 2300:- i försäkrings premier. men då står detn på farsen och han bor ute på vischan :) ändå blev den stulen...men länsförsäk är billgast och bäst också tror jag. | |
TED |
Tänk om man ändå bodde LÅNGT uppåt landet... då skulle man le var gång premien skulle betalas!!!! ...men å andra sidan skulle det bli JÄVLIGT långt till Stockholm!:) /Mvh S8TED |
|
Gör det så mycket då, TED. Hehehe Ola |
|
| 21.000 spänn om året för en M3 -96 hos IF. Är 31 år gammal och bor i centrala Malmö. Max bonus på allt. | |
|
Det är ju fan sinnessjuka priser!!! Nästan värt att ta en trafikförsäkring och chansa! Kan inte alla vi M ägare i Sverige starta ett eget försäkringsbolag? /Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.