|
|
|
|---|---|
| Har en fråga: Undrar om någon vet om alla strålkastare (Allså hela ljushuset ) till E36 passar alla årsmodeller. Typ om jag har en E36 coupe-93 och hittar en strålkaste som sitter på en E36 kombi-96 om det passar eller om det skiljer sig från olika modeller av E36 modellerna. Tack på förhand om någon kan hjälpa mig. | |
parolof |
Se Länk där hittar du svaret |
| Säger mig inget. Hur ska jag veta all fakta om den andra bilen. Vet bara att den sitter på en E36 | |
|
Dom bytte optik i halvljusen på årsmodell 1995. Om du bara ska byta ett av ljushusen så måste du leta 1994 eller äldre. Tror att det finns tre olika typer av glas också. |
|
| Tack ska du ha. Har fått ett stenskott på ena lampglaset. därför undrade jag om alla E36 modeller passade. Men jag får leta vidare då efter 94 och äldre. | |
| Om du har en coupe så tror jag inte att strålkastare från en touring passar. På dom flesta ställen där man kan köpa strålkastare så brukar det iallafall stå att en modell passar till sedan/touring och en modell till coupe/cab... | |
| Vid närmare eftertanke så kan det vara så att jag har sett kompletta paket med strålkastare och blinkers, så det kan ju vara så att det är blinkersen som är olika på sedan/touring och coupe/cab. Men försök att kolla det så att du inte får tag i en strålkastare som inte passar! | |
| Samma strålkastare på Sedan och Coupe/Touring dock inte blinkers. | |
|
Jag har en Compact-94 och skulle behöva byta strålkastarna till den. Innebär det att jag endast kan leta efter strålkastare som är från -94 och tidigare? Eller gäller det bara om jag byter ena strålkastaren? Jag har kanske möjlighet att köpa ett par strålkastare som enligt säljaren ska passa Touring/Sedan. Någon som vet om dessa passar på Compacten också? Tack för snabbt svar =) Mvh Kristoffer |
|
| coupe och sedan har väl inte samma strålkastare.. Hur är det sen med optiken min 92:a har lins på halvljuset vilket många nyare saknar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.