|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag ska eventuellt köpa en cabb E36 325-94. Vad BÖR man kolla som är vanliga fel på den modellen ? Självklart ska jag kolla servicebok osv, men rent sådär när jag ska testköra eller vad jag kan fråga ? See yaaaa | |
|
sök på forumet så hittar du svar på dina frågor. //Anders |
|
|
jag har en sådan, 94'a. den har bara gått 13700 mil iofs, motor o växellåda o driv funkar tipptopp, men de gamla vanliga BMW problemen med bussningar o spindelleder etc blir väl bovarna till slut. när jag köpte den av bilhandlaren så bytte han bakbussningarna på garantin som tur var, men med tanke på hur ofta sånt går sönder på BMW så får jag väl byta dem igen snart.. jag körde en hel del sådana innan jag köpte min (för 2 år sen), och vad jag kom fram till var att det finns en massa skräckexemplar som är "sönderkörda" (en med harley-davidson logga inbränd i bagageluckan bland annat) - om du undviker dem och hittar en som har rapp o fin motor/växellåda, så är det det viktigaste - sen som sagt kommer andra småsaker att paja eller behöva fixas men är bara motorn bra så.. köp inte nån med automatväxel heller de är tråkiga :) kort sagt kör några stycken så du vet hur ett "riktigt" exemplar ska bete sig. det ska kännas starkt o fint! om det är en sänkt bil så kolla så de inte kört på för mycket saker på undersidan :) jag är sugen på att byta upp mig till en 2001'a faktiskt, du kanske vill köpa min.. /björn, som körde runt nercabbat idag i solen :) mycket trevligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.