AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
972

Besiktade bilen idag! Bakdämpare höger läckage

Allt gick bra foruntom "BRA ATT VETA:" bakdämpare höger bak läckage.. Jag har märkt att det läcker lite faktisk som det kom inte som en överraskning, men bara lite, jag behöver inte fylla på servooljan pga. läckage.. Är det någon som har koll på priset på nya eller bra begagnade dämpare i tysklan eller sverige??

Blir det bättre om man plugar skiten och sätter i ett komplett sänkt paket med bilstein sport dämpare?

Går det att sätta den nya dämpare på dem gamla fjärdertorn??

När dem börjar blir dåliga ska färddator i bilen börja varna för detta??

Har läst att det går att renovera.. Är det någon här i sverige som gör detta på ett billigare peng än nya?

Är det värt att köpa beg. från skroter (om man hittar bra beg.)?

Om man tänker sälja bilen hur pass mycket måste man gå ner i priset om dämpare läcker??

Bilen som vi pratar om är en M5 3,6 från 89...

MVH
Mauricio
ji
20
jimmymyren
m5 -92
320i e21
plugga INTE! slangen till vänster dämpare gick på min bil i höstas
på bmw sa dom att servon går om man pluggar. (och den slangen fanns ju inte i sverige naturligtvis fickju vänta i 4 dar)

dynamitjim
På min förra M5 E34 så läckte det ordentligt. Man tömde behållaren på en vecka men det varnades aldrig för låg nivå i färddatorn. Det går säkert att hitta en beg dämpare på skroten om du inte vill köpa nya.

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Min olja nivå sjunker inte mycket om man säger så sista gången när jag fylllde i var nästan 2 år sen... Tittade behållare för att kolla olje nivå när jag skulle starta bilen några veckor sedan och behållare var skit fullt nästan så att det rann ut.... Nä jag kör bilen känns det väldigt bra i höga hagstigheter inga alls oroligheter eller gungningar..

Angående M/Alpina träff i Stockholm Är faktiskt lite intreserad men det som jag tycker att det kan vara jobbit är trafiken eller brukar det bli mindre traffic på söndagar. När jag var sist ditt satt fast i en kö nästan 1 timme. Känner inte heller så bra stockholm om det finns vägbeskrivningar skulle kanske vara bättre...

MVH
Mauuuu
Min förra M5 var helt stabil i höga farter trots läckan. Läcker det lite så kan du täta läckan med omega. Det finns i alla biltillbehörsbutiker ock kostar ca 300 kr.

Självklart ska du komma på M/Alpina träffen! Det är inga köer på helgerna och du kan få en bra vägbeskrivning. I värsta fall så kan de som inte hittar mötas upp utanför stan och så kan man åka in tillsammans.

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.