AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.881

E90 325 frågor...

Hallå där!
Funderar på att köpa en ny e90 325 men har en del frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med......
I standardutrustningen ingår klimatanläggning men som tillval finns klimaautomatik för 7200:- , Vad är skillnaden? och är det värt den extra kostnaden?
Samma sak med radion ,ingår gör bmw business stereo men som tillval för 2500:- bmw professional stereo.....hur mycket bättre är den?
Sen som klädsel har jag sett sensatec(vilket väl är skinn?) som är en del billigare än tyg/läderkombination. Vad är det som gör det billigare? Och hur ser det ut?
En sista fråga....vad för bultcirkel har e90? samma som e46?

/Patrik
Tillbehören i fråga, Klimatautomatik samt Radio Professional ingår i utrustningspaketet "Comfort" för 18800 kr. Paketet är mycket prisvärt och kraftigt rabatterat (ca 30%) jämfört med "lösörespriserna" för artiklarna. I paketet ingår även parkeringsradar, fällbart ryggstöd, regnsensor mm.

I princip alla E90 som säljs har paketen "Comfort" och "Advantage Plus" som är mycket prisvärda, som sagt. Tror att det är dumt att skippa dessa paket, framförallt "Comfort" då bilen i så fall kan bli svårsåld som begagnad!

ADVANTAGE PLUS 7900kr (Ord ca 9100 kr =ca 13% rabatt)
¤ Läderklädd ratt med multifunktion
¤ Larm
¤ Lättmetallfälgar Dubbeleker 156, 16 tum Länk

COMFORT 18500 kr (Ord ca 25600 kr =ca 28% rabatt)
¤Automatiskt avbländande innerbackspegel
¤Fällbara ryggstöd bak
¤Armstöd fram
¤Parkeringsdistanskontroll (PDC) bak
¤Regnsensor
¤Klimatautomatik
¤Farthållare med bromsfunktion
¤Radio BMW Professional

Prisvärda paket som starkt rekommenderas. Tror att bilen kan bli svårsåld som begagnad om ovanstående utrustning saknas på bilen!

//Chrille

Länk Det är dessa fälgar och inga andra som ingår i ADVANTAGE PLUS-paketet, bifogade fle bild först...
okey, att comfortpaketet kanske mer eller mindre är standard.....men för min del betalar inte jag 18500:- för något som jag inte vill ha.....så min fråga kvarstår. Vad är skillnaden mellan de olika klimatanläggningarna och stereon?....är dom inte väsentligt bättre så blir det inget comfortpaket för mig....allt övrigt som ingår kan jag vara utan....dynamicpaket är däremot ett måste:)
Den utökade kliman har digital display. Den håller också inställd temperatur oberoende av yttertemperatur. Den har AUC, sensorer för imbildning och solstrålning samt restvärme. Samt åtskild temperaturreglerin för vänster och höger framsäte och även ventilation i baksätet i mittkonsolen.

Radion har 2-tuners-mottagning samt MP3-decoder.

Bilen blir svårsåld utan dessa två. Så välj inte bort dessa för att spara pengar. Larm måste du ha så det finns ingen anledning att skippa Comfortpaketet.
Sensatec sägs vara garvat läder men känns som konstläder.

Välkommen till 325 familjen vi är ett antal redan här på forumet.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Sensatec är väl inte skinn? Det känns som något läskigt gummiaktigt tyg. Men det kanske är behagligt att sitta på? Eller är jag vilse?

Undrande salesman
Tackar för svaren....
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Kan man ställa in den utökade kliman så att det blir samma temp på båda sidor genom att bara skruva på den ena ratten?
Nej, det går inte. Själva vitsen med att dom gått tillbaka till två temperaturzoner är ju att man ska kunna ställa dom individuellt.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Det var dåligt, oftast vill man ha samma temp på båda sidor. I tex VW med två temperaturzoner kan man med en enkel knapptryckning ställa in kliman så att samma temp erhålls på båda sidor utan att behöva justrera på två rattar. Denna funktion kopplas ur så snart temp-reglaget på passagerarsidan justeras, suveränt bra funktion.
Men att måsta vrida på två rattar istället för en kan väl inte vara något större besvär? ;)

//Chrille
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Självklart är det inget jätteproblem men tydligen så har VW löst det bättre än BMW.
Ni som har en E90 med utökad klimat har ni provat att tex hålla in auto-knappen i några sek för att få synk mellan båda temperaturzonerna? Funktionen kanske finns fast ingen har upptäckt den.
Får min om 6 dagar får testa då. Jag har lusläst instruktionsboken och där står ingenting om denna synk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.