|
|
|
|---|---|
|
fy fan om jag får tag på idioten på BMW som kom på att ha gummilister på dörrarna nere!!! finns det nån det inte har rostat för där nere? jag funderar på att strunta i dom helt efter att man fixat till bilen, förardörren tror jag inte äns går att rädda utan jag får köpa en "ny". bmw ville ha 5000 för en ny dörr, dvs bara plåten, jo hej tar 2 på en gång :D jag förstår inte vad dom har för funktion? ska dom inte släppa in smuts upp dit? men det som endå kommer förbi (fukt och dynga) torkar aldrig=perfekt för rost. volvo som förmodligen har bland den bästa rostskyddet (?) har inte sånt skit där nere...... | |
|
jag pratar om E34 vet inte ifall e39 har sånna lister nere. ursäkta stavfelen |
|
|
Hur gammal bil har du? Jag bytte två av de nedre listerna på min bil, men jag hade tur som inte hade någon rost under... Borde egentligen ta och kolla de övriga två hur det ser ut där under, eller kanske tom även byta dessa. Ofta så rostar ju själva listen sönder... // Jögge Länk |
|
| 93a, japp jag såg att den gick en metallist inne i plastgrejen. | |
| polarens s70 har inget sånt skit och det låter inte mer i hans bil | |
|
Jag har fått tipset att dom listerna skall bytas efter 6 år från det att bilen är ny. Så länge dom sittar fast och tätar ordentligt hindar dom att vatten och smuts och salt kommer i kontakt med dörrens nederkant, men när de släpper fungerar dom på omvänt sätt tyvärr. Byt lister och lägg ett lager rostskyddsmedel innan du monterar dom nya, så håller rosten sig borta. Begagnade rosfria dörrar till E34 borde man kunna hitta på en billgt på på tex. Powerbörsen. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.