AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.008

Bussning 318 bak.

Hej.
Bussning bak vid hjulhuset eller vad det heter. Vad kan kosta att byta en sådan?
Samt en ny kamrem.. har en som kan montera det. Men vad kostar själva Kamremmen? MVH
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Först av allt! Vad är det för kaross? E30/E36/E46 ?????

Är det bakvagnsbussningarna på en E36a så kostar de drygt 110:- hos automax i kalmar! Jag har bytt dessa på flertal st E36or

En kamrem kan inte kostar så mycket 2 -300 kanske. Se till att kolla upp spännrullarna också. kan sluta tråkigt om dessa skulle gå sönder!
bu
193
burner
M2 lci -18
En kamrem till min 318 (E36) kostar runt 5-600kr hos BMW här i Östersund, och jobbet att byta skulle gå på 2600kr om man ej behövde byta spännrullarna, om så behövdes bytas så kostade dem ca. 300kr sa han så i värsta fall ca. 3000kr för byte av kamrem och rullarna samt så ingick lite packningar mm (detta var ett färdigt packet som dem hade att erbjuda).

Detta är färska siffror då jag kollade detta i tisdags. Blir nog byte för min del till veckan då dem hade tid.

/Philip Nordlander,

Länk
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Oj 5-600 lärt dyrt. Fast sist jag bytte köpte jag fövisso hos Motornord. Bmw kostar ju alltid mer. Men o andra sidan ska man ju inte alltid vara dumsnål heller,
Har precis ringt automax här i Kalmar. Det kostar 3000 kr för att byta kamremm och lika mycket för bussning! dyyyrt =(
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag kan hjälpa dig med Bakvagnsbussningarna om det är till en E36a ta knappt 2 timmar typ att fixa båda sidorna.

Vilken karoos är det du har?
Ste. Ringde till Boa nu.. Han fixade bussningarna för 800 spänn inkl arbete och material.
Däremot så kostar det lika mycket där för kamremmen och allt det innebär.
Men tack ändå.
Det är en e36:a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.