AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
783

Installera in skinnsäten till min e36

ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
Hej! undrar om någon vet hur man river baksätet på en e36 sedan? och hur man monterar på framsätena?? samt hur man får av dom.

tacksam för svar!!

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Hej, baksätet rycker du uppåt i framkant. sitter 2 fästen ungefär mellan bena. Baksätet rycker du mot dig sitter oxå med 2 fästen snett nedanför nackstöden ut mot dörren.
Framstolarna sitter med 4 bultar, varav 2 skall vara med "plastploppar" på sedan är det bara bältesinfästningen som sitter med en större torx. Har du ingen går det att dra lös dom med en polygrip (världens sämta och bästa verktyg).

Livet är för kort för att köra diesel!!!
ch
54
chip
325i -94
inte för att jag vill låta som din morsa men köp definitivt en torx så att sätena och bältena sitter ordentligt.

Personligen skulle jag inte vilja åka i en bil där bilbältena eller sätena knappt sitter fast, tänk på vad som kan hända vid en krock.

Så mycket kostar inte en skruvmejsel.

//Anders
hade dock rekommenderat 1/2" torx hylsa till spärrhandtag så man kan dra åt bulten litegrann :)

MVH
Johan K
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Chip.
Jag skrev att det GÅR att ta lös med polygrip. Definitivt inte att sätta fast med poly... Snälla läs ordentligt i inläggen innan du svarar. Det underlättar.... Ursäkten blir godtagen.

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Dessutom som Bmwfreakern säger så ska man nog inte använda en torxmejsel att dra fast med. Det är ju än sämre än en poly..

ch
54
chip
325i -94
Johnte

Läs inlägget, ja. X-akt. Ingen ursäkt given.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.