|
|
|
|---|---|
haimaul |
Har plockat ut bilen från vintersömnen idag och den går lika fantastiskt som när jag ställde av den i slutet av oktober. Men: När jag trampar hårt på bromspedalen hörs ett *svirr* från någonstans under intrumentpanelen/mittkonsollen. Bromsarna tar som de ska men när jag trampar på pedalen upprepade gånger när bilen står still (med motorn igång) känns den svampig och trycker jag hårt ger den efter också. Vad är problemet? Är det farligt? Dyrt att fixa? Inga varningslampor lyser, varken för ABS eller något annat. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Har du kollat om det läcker bromsvätska? Tar bromsarna även om du är väldigt mjuk på pedalen, eller tar de bara om du trycker till ordentligt från början? Fredrik M |
|
haimaul |
Bromsarna tar även om jag trycker mjukt, eller om jag bromsar som man vanligen gör i stadstrafik. Det är när jag trycker till ordentligt som ljudet hörs, och när jag pumpar på pedalen som den känns olika för varje "tramp". Kollade in under bilen men såg inget läckage då men har ju inte direkt hissat upp den och undersökt. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Hade samma fenomen när huvudbromscylindern på min gamla e21:a gett upp. Rekommenderar att du snarast kontrollerar ev läckage vid bromspedalen - inte kul med bromsvätska i kupén! Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.