AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.162

Tack Autopower...

52
205
528Mora
528iA -97
Och Micke Olsson för Motortvätt tipsen. Jag tog mig mod att tvätta motorn i helgen (man har ju hört att det kan vara riskabelt).
Det kunde ha blivit bättre på vissa ställen men jag är ändå rätt nöjd med resultatet.
Här har ni bilderna:
Länk

Länk
Snyggt!
Har man väl gjort det en gång så är det inga problem att våga ge sig på "missarna" vid ett annat tillfälle.

Tips:
Ta lite vinylputs på en svamp på all plast så ska du se att det närmar sig utställningsputs för amatörer. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag hade liknande oro inför min tvätt men med Mickes hjälp så vågade även jag ,bilder på resultat: Länk
Länk
Glömde skriva snyggt jobbat 528Mora
52
205
528Mora
528iA -97
Tackar tackar

Länk
Lite armour all matt på en svamp gör underverk i ett bmw motorrum :)
Meguiar tycker jag inte funkar riktigt likabra på plasten i e46 motorrum.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jo
47
Johnalbin
535i (e34)-88
är det någon av er som vet om det är mycket mer riskabelt att tvätta min e34-88????
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Nejdå, varför skulle det vara det? =) Det enda man får se upp med är de elektriska komponenterna som generator, datorn, tändningsdelar etc. Täck över dem med en plastpåse o gummisnodd innan du spolar vatten. Tänk också på att avfettningsmedel torkar ut plast/gummi så det blir sprött.

/Per
bo
105
bobbyboy
BMW 528ia 1996
jag spolar av motorn med avfettning och vatten varje gång jag tvättar bilen, och den har aldrig protesterat.................(än så länge =) )
52
447
528:n
528i -96
EFter varje motortvätt smörjer jag upp allt kablage och slangar och gummi/plast. Allt ser ut som nytt efteråt! På det sättet så åldras inte gummi o plastdetaljer. Kan spara pengar i framtiden om man behåller bilen länge. Om inte annat så ser det fräscht ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.