|
|
|
|---|---|
|
Och Micke Olsson för Motortvätt tipsen. Jag tog mig mod att tvätta motorn i helgen (man har ju hört att det kan vara riskabelt). Det kunde ha blivit bättre på vissa ställen men jag är ändå rätt nöjd med resultatet. Här har ni bilderna: Länk Länk | |
|
Snyggt! Har man väl gjort det en gång så är det inga problem att våga ge sig på "missarna" vid ett annat tillfälle. Tips: Ta lite vinylputs på en svamp på all plast så ska du se att det närmar sig utställningsputs för amatörer. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag hade liknande oro inför min tvätt men med Mickes hjälp så vågade även jag ,bilder på resultat: Länk Länk |
|
| Glömde skriva snyggt jobbat 528Mora | |
|
Tackar tackar Länk |
|
|
Lite armour all matt på en svamp gör underverk i ett bmw motorrum :) Meguiar tycker jag inte funkar riktigt likabra på plasten i e46 motorrum. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| är det någon av er som vet om det är mycket mer riskabelt att tvätta min e34-88???? | |
|
Nejdå, varför skulle det vara det? =) Det enda man får se upp med är de elektriska komponenterna som generator, datorn, tändningsdelar etc. Täck över dem med en plastpåse o gummisnodd innan du spolar vatten. Tänk också på att avfettningsmedel torkar ut plast/gummi så det blir sprött. /Per |
|
| jag spolar av motorn med avfettning och vatten varje gång jag tvättar bilen, och den har aldrig protesterat.................(än så länge =) ) | |
| EFter varje motortvätt smörjer jag upp allt kablage och slangar och gummi/plast. Allt ser ut som nytt efteråt! På det sättet så åldras inte gummi o plastdetaljer. Kan spara pengar i framtiden om man behåller bilen länge. Om inte annat så ser det fräscht ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.