AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.308

jaha, då har man skrotat bilen då. jefla skit.

Sida 3 av 4
Kan hända vem som helst!
+ Hade det där hänt mig hade jag tagit ett par bira idag och sedan gått ut till bilen och stått och stirrat på den med ett flin...

Shit happens, synd att det alltid skall hända mig!
Hade jag även tänkt....

hampe m3
Peter_1982, mr.christian, skulle bra gärna vilja skriva ng om era inläg men struntar i det efftersom dom skulle tas bort innan ni lyckas öppna fisk näbbarna igen.

mkt tråkig attityd
Len
det är väl bra när ingen blev skadad eller kom ivägen?? Bara att repa och köra vidare sedan.
Värre med 18åringar som köper 325 och sätter den på farsan och sedan kör med blårök. Undrar vad farsgubben valde att säga till försäkringsbolaget, den gången (om det nu fanns en helförsäkring, vill säga).Den bilen rullar inte numer, den står visst i sävsjö..

L
hampe m3
Len, tycker det va sjyst av dig att inte klanka ner på killen denna tråd handlar om, trodde faktist det skulle komma ngt åt det hållet från dig..

Full respekt till dig då vi alla vet hur du känner inför busskörning mm..

Bra skrivet, o inga blå tår :)

MVH
Hampe
Len
hampe,

tack då. Fast det finns ju fler trådar.....

L
hampe m3
det är sant :), men det ja set dig skriva så klanckar du inte ner på en specifik persom som begåt någon trafik överträdelse o sen skrivit om det, utan du pratar oftas mest allmänt, så vitt ja förståt..

Ett bra sätt att bli hörd på, istället för att bli ovän m alla o stampa på fötter till höger o vänster.

(suttit o läst litte inlägg från dig nu i diverse trådar)
Beklagar det som har hänt dig sfemax, hoppas det löser sig...
Din ide är nog bra om du har gott om tid att plocka över sakerna.

Ville kommentera peters och christians inlägg..

Som peter sa rätt åt dig du jag tror inte du vill höra det då du smällt din fina bil !!!! Det var verkligen lågt av dig och christian med.
Ni har varit ungdommar med el har jag fel ska vi kanske kalla er gubbar som kör 50 på 70 vägar.

Liv går före pengar hoppas det kostar 5 tusen att helförskra en Bmw bara inte folk dör i de...

Hur kan man tänka så ??? Den dan ni krockar kommer ni veta hur det känns och för det andra hade han inte lurat försäkringen och skrivit den på morsan el nåt utan pga hög premie hade han tecknat endast trafik... så ta reda på saker inannan ni anklagar och påstår ett massa...

ALdrig varit med om såna kommentarer på ett bra tag.. .
Tur nu att ingen kom till skada. Ännu ett bevis på att bara man använder bälte är bilar numer relativt säkra. Men, (här kommer en moralkaka, tugga och svälj nu allihopa :) tänk om lilla Egon, 6 år, hade stått och plockat maskrosor i diket just då? Spara gasfoten till banan istället, mycket vettigare både för plånboken och alla maskrosplockare!

Har gjort en lättare dikeskörning, var ishalt och jag var lite för gasglad i starten, ibland är det tur att det finns mjuka snödrivor Felet var ju dock mitt, kände mig ganska dum och tar det numer mycket försiktigt när det är halt.

Håller just nu på att ta busskort, där kan man verkligen snacka om att förfoga över en del krafter i rörelse...

Totalt OT: Ifall alla i Sverige skulle köra med rätt tryck i däcken skulle det släppas ut 72 000 ton (!) mindre koldioxid, det skulle ge en del ören över i plånboken *hinthint*

Nåja, färdigpredikat för idag...
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Nu tror jag minsann att det är en massa gubbar på denna tråden som missförstått mina inlägg... Självklart tycker jag jättesynd om sfemax, misstolka inte det.
Det jag menar är att om man tokgasar med sin BMW hela tiden så åker man av till slut, det kan vi nog enas om. Och varför tokgasar man med BMW? Jo, det är förbaskat kul. Jag gör det också med mina bilar IBLAND, min "höga" ålder till trots. Men jag gör inga vansinnes grejer som detta tycks vara, när man med en inkurant bil i för hög fart landar på taket.
Jag kör minsann inte 50 på 70 väg, men jag ligger inte mycket över hastighetsbegränsningen numer, men det är av ren snålhet. Har massa fortkörningar och förlorat körkort på min meritlista och visst har jag kört 240km/h på Ölandsbron och massa annat odygd. Men på småvägar med alla dess tänkbara faror blir det vettiga hastigheter.
För att återgå till mitt initialämne så kan man undra varför min 318 är 3 gånger så dyr att försäkra än min volvo 740? Tror inte att BMWn är 3 gånger dyrare delar till eller en 3 gånger mer svårjobbad bil, utan det körs sönder 3 gånger så mycket...
Nu är det aldrig kul att bli drabbad av en så stor ekonomisk smäll som i detta fallet, det skulle jag inte önska min värsta ovän, tro mig, men det jag menar (och troligen peter1982 också?) är att en liten näsbränna som svider LAGOM skadar inte när man tokkör på småvägar. Något som gör att man tänker sig lite för innan man gör det igen. T.ex en skev fälg eller en lagom stor repa eller så...
Jag har självklart också kört sönder massa saker genom åren, fälgar, spoilers och nu häromdagen mitt oljetråg. Det är sånt jag menar, små saker man får skämmas över, inte lida stor ekonomisk skada av.

Till sist, sfemax, jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för Dig (man kan få rätt bra betalt för en bil i delar också...)

Mushkot, en liten fråga bara som jag inte fattade:=?
Hur kan minskat koldoixidutsläpp ge ören i plånboken...? Rätt däcktryck ger väl ören i plånboken genom minskat slitage på däcken och minskad bränsleförbrukning...? Eller menar Du det som en politisk sak, att de skulle minska miljöavgifterna? Tyvärr inte troligt...=( Eller som vanligt, så fattade inte jag...=/
Gasa lugnt.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Ber om ursäkt, sveafmx, att jag kallat för några andra bokstäver, men jag kopierade det från någon "över mig..." Det finns ju de som har lite svårt för det här med bokstäver...=)
"Rätt däcktryck ger väl ören i plånboken genom minskat slitage på däcken och minskad bränsleförbrukning...?"

Precis vad jag menade! Rätt tryck i däcken = minskat rullmotstånd = mindre slitage och miskad bränsleförbrukning, att miljön får sitt är ju bara ett plus. Ingen förlorar på det hela, så att säga.
Carl Adam Andersén
Finns en 318 utan drivlina till salu på någon annonssajt... Runt 8 papp kostade den tror jag.

carl, vilken sajt? har du nån länk?

//simon

Go
393
Golddigger
G11 730d -16
kovo: hade reagerat precis som dig.

Trafikförsäkrar också mina bilar, tycker det inte är värt att kasta ut större pengar på en bil som är äldre än 10 år. Jag har klarat mig än så länge. Smäller man så får man väl kränga delar och sedan köpa en annan bil när tillfälle ges..

sveafmx: Hoppas det löser sig på bästa billigaste sätt för dig!

tack tack, hoppas också jag får ut nåra kronor på delar iaf.

Carl Adam Andersén
Hm hittar den inte längre, var iaf på blocket eller bilannonser.

Du kan juh köpa en kaross på skroten och sen bara kapa ur ditt gamla karossnummer och sätta i nya karossen. Har du tur hittar du en M3a utan drivlina så har du lite rolig väghållning :)

La
70
Lasses
Z3 2,8-97
Kan det vara den här. Länk
Är ju innlagd den 1April men behöver ju inte vara ett skämt för det, hoppas det ordnar sej och var glad att du inte gjorde illa dig eller någon annan
mvh Lasse
Carl Adam Andersén
Den jag menade :)

Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Bortsett från taket så var jag med och renoverade en krockskadad 325 med liknande skador. Kan du inte bara svetsa på ett nytt tak med stolpar? Huv, dörrar, front och skärmar får du ju självklart byta.. men annars såg det väl inte så farligt ut?

Fast jag vet inte, det kanske är skitfarligt att åka omkring med påsvetsade A-stolpar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.