AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.306

jaha, då har man skrotat bilen då. jefla skit.

Sida 2 av 4
jo, de känns inge bra alls. men nu i efterhand är man bara glad att man och polaren klarade sej.

Får se vad det blir utav det hela.
Kom gärna med förslag på vad man kan bygga för nått kul.
Får iaf en ford anglia -70 imorgon helt gratis. de känns om ett bra plåster på såret(??).

En Super Seven kanske man kan svetsa ihop av det som är kvar?
och det är? :)

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Och så undrar folk varför det är så in i helvetes dyrt att försäkra Bmw när man är under 25... JÄVLIGT lustigt när det finns idioter som du ute på vägarna. Glad att du inte hade helförsäkring på bilen så alla våra andras premier blivit lidande. Helt jävla rätt åt dig!
Så tycker Peter
Peter:
Ganska onödigt inlägg eller?

I övrigt tycker jag fortfarande inte som att det känns som det blivit någon skillnad på premien efter att man blev 25. Inte heller kan jag säga att jag kör bättre än när jag var 22 (28 nu).

Så, Peter, det är nog många fler än ungdomarna under 25 som gjort att din premie har blivit lidande skulle jag tro!

/M
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Peter_1982, jag tyckte faktiskt likadant som Du, men vågade inte säga något...=/ Det är sjukt när min 16-år gamla 318 kostar mer än en ny Mercedes C320 att försäkra. En bil för över halvmiljonen...
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Darklight, säg såhär då, klåpare till förare som tror de kan köra som Schumacher, passar det bättre? Många verkar ju tro att bara för de har en bmw så kan de köra som gudar.
Vet att många försäkringsbolag har speciella försäkringar där minimiåldern är just 25.

Skiter fullständigt i vad du tycker om mina inlägg, det är idiotiskt att köra för fort i en undermålig bil på sådant väglag. Sen att ha mage att komma o tjuta om det är ju bara patetiskt.

mr.christian, tur att alla inte tycker det är helt befogat att smälla bilar hit o dit på bekostnad av övriga trafikanters försäkringspremier och även liv och egendom...
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jag har läst flera trådar här på Forumet om att det utnyttjas försäkringar, då är det inte så konstigt att saker och ting kostar pengar i bilsamhället. Varför t.ex kostar en omlackering 15000-20000kr? Färg för en 1000-1500kr och en effektiv dags jobb. Varför kostar byte av en skärm 2500kr (bara byte, alltså demontering och montering) när JAG gör det på under en timme? Varför kostar en ljusinsats till en ny bil (utan lampor) 5000kr? Jo, för att försäkringsbolagen får betala för det mesta. Och inte blir det bättre när ynglingar skriver sina dyra bilar på morsan för att komma ner i premie. Vem blir drabbad av det? Jo, morsan när premien höjs även på hennes egen Micra. Jag kan lätt bli irriterad över detta slentrian-användande av försäkringsbolag. T.ex brorsan behövde bärgning till sin A**I och kollade sin försäkring, självrisk 1500kr. "Men kolla vad bärgaren ska ha utan försäkringsinblandning, sa jag" "Nja, öh, hmmm,... ja, 1500kr..., svarade han" Nu slutade det med att bärgaren fick 700 spänn svart och att alla va glada... Vad vill jag ha sagt med detta? Hade inte försäkringen varit så dyr hade man SJÄLV haft råd att åtgärda sin mindre skador. Och varför är den dyr...? Ja, fundera på det...
Om han gjorde det svart är han väll inte en bättre människa än om skenförsäkring skett? jag har sagt det här förut och säger det igen jag är ung + många fler och när man ser premierna man får så vill/har inget val, sken försäkrar man. Så kan jag säga att man vill även fast jag inte skulle göra det.

Sen så skulle jag vilja se er 2 köra exakt lagligt tamefan hela tiden varför har ni då en varsin 325:a och en 328?

Köp en 316 då eftersom ni tydligen har lagt gaspedalen på hyllan

Kritik i all ära men lär er göra det på rätt sätt!!
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Det här forumet har verkligen sina höjdpunkter. Och sina bottennapp.
Och vilken del av livet har inte det?
li
1.959
liste
535i -89
Ja, det ska bli intressant att se om sveafmx får någon ersättning alls med tanke på försäkringsförhållandet...
li
1.959
liste
535i -89
Ah! Jag missade att det bara var tecknat trafikförsäkring. *sorry*
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Delerium* - Har man inte råd att försäkra sin bil så får man väl skaffa sig en annan. Min 328a står skriven på mig, 22år gammal och jag betalar hela kalaset själv. Och inte kör jag som en idiot bara för jag har en snabb bil, vad är det för jävla idiotisk slutsats att dra?
Jag kör inte alltid lagligt, men jag skulle aldrig komma på tanken o sätta mig här o lipa om jag kört sönder min bil med helt slut dämpare en vårdag när det fortfarande ligger grus på vägen. "Ja farten var det inget fel på" vill jag minnas att jag läste nånstans också.

Skyll dig själv att du kör som en idiot o smäller... Jag har ingen som helst sympati eller empati för sånna som utsätter andra för fara i trafiken, punkt slut!
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
""Ja farten var det inget fel på"

Den frasen hakade jag också upp mig på.....det var nog fel på farten det var.....:(

Kan väl erkänna att jag också varit lite gasglad i mina dagar, men sedan jag i somras började åka på banträffar och gasa på bana har behovet att tokköra på allmän väg faktiskt minskat visentligt, dessutom känns det bara dumt och meningslöst....kan verkligen rekomendera den som vill brassa lite extra att göra det under ordnade former med tex. BMWSC på landets olika banor !! :)
parolof
att jag inte alltid kanske kör "lagligt tamefan" stämmer, men jag brukar inte köra med tvärslut dämpare;-)
@Peter_1982
Var lipar sveafmx? Han berättar vad som hänt och ber om råd?

Att tycka det är rätt åt någon som just skrotat bilen, där det kunde gått mkt värre, är bara cyniskt, osmakligt och omoget.

Som framgått i mina tidigare inlägg avskyr jag skenförsäkrare och önskar att de inte får en spänn. Men därifrån till att säga "det är rätt åt dig" är det långt.

Svefmx verkar dessutom inte ha fuskat eller hur?
Trafikförsäkringen står på honom om jag fattar det rätt.

/N
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Förstår inte hur diskussionen halkade in på skenförsäkran igen för femtielfte gången? Han har varken lipa, yrkat ersättning eller sagt att den är försäkrad på ngn annan. Jäkligt tråkigt för honom att han skrotade bilen som dessutom var oförsäkrad, kört för fort, ja visst och det är ju det han får betala för nu. Men om ingen någonsin gjorde misstag så skulle vi inte behöva försäkringar, för i slutändan är det alltid ngn som är skyldig i en olycka, skall alla de stå utan ersättning för att de gjort fel?

/Christofer
Njuren
längsen man läste sådana fienliga inlägg på autopower?

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
"Men om ingen någonsin gjorde misstag så skulle vi inte behöva försäkringar, för i slutändan är det alltid ngn som är skyldig i en olycka, skall alla de stå utan ersättning för att de gjort fel?"

Kanske till viss del beror på hur man har gjort fel...!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.