AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
447

325ix-88 11000 mil???

Gussen
hej,
jag har kollat på en annons på en 325ix-88 som gått 11000!!! mil. svensksåld och allt. firman skulle ha 42000kr för den. nu undrar man ju genast om det är nåt skumt med mätarställningen, hur är det med svensksålda bilar, har fått för mig att det inte ska gå att fuska direkt när miltalet skrivs ner på besiktning och så vidare. sedan undrar jag hur man bäst känner/ser om en bil har varit krockad? någon som har några erfarenheter av ett företag som heter XL bilar och som ligger i Nyhamnsläge i skåne? Den ser fräsch ut på bilderna och så. Är man bara nojig av att ha läst om några stackars människor här på forumet som blivit lurade? Tacksam för svar och spekulationer.
mvh
gussen
fradric
Man kan aldrig vara nog försiktig, men 11000 låter lite väl lite. Isånna fall ska den vara i väldigt bra skick. Kolla så det finns servicebok mm. Ring tidigare
ägare, som du kan få tag på via bilregistret. Gör en bildiagnos hos bilprovningen, det är det värt kan jag lova, (500:-).Har själv nyligen köpt en 325 som gått
12000mil, så det är ju inte omöjligt.
Lycka till MVH!!!
Jo
744
Jonhny
745 -85
Tja, jag har bott nån mil från nyhamnsläge. Bilhandlarna där ute är inte så stora om vi säger så, men de som bor där brukar iof ha råd med en extrabil. Så det kan nog vara värt att kolla upp den. Kolla hur många ägare osv. Har den bara ett fåtal ägare så kan den ju faktist ha stått stilla långa perioder. Annars e det nog skruvat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.