AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.411

Porsche Panamera M5 killer ?

Pe
77
Peter U
M5 2000
Har varit lite småsugen på att byta till en Mercedes CLS AMG så småningom, och nu vet jag vad det blir därefter - Porsche Panamera se länk Länk

Den kommer 2009 och får Cayenne 8-an med eller utan Turbo. Även V10:an från Carrera GT på 600 hästar kommer att stuvas ner. Bakhjulsdrift eller 4wd och kanske dubbelkopplingen liknande Audi TT! Lite mer bilder på Länk

Vet att detta är BMW-sajt, men hur cool är den mellan 1-10??
Delad bottenplatta med Audi A6?!

Men visst snygg...

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

hampe m3
en 5a, litte klyven, tycker den har vissa likheter m jaggas tvål koppar.

fasst det blir nog en jäkligt trevlig vagn så det får ja väll käcka upp 2009.
Måste säga att jag gillar hela det här halvkupé-på-fyradörrars-lyxbil-stuket á CLS, den här ser ju lovande ut den med... men det är ju några år kvar så man kan inget säga säkert.
Pe
77
Peter U
M5 2000
Men visst är det coolt med en familje Porsche som inte är ett längsledsgungande-SUV-elände utan en kurvsmiskare av rang. Gillar även C-stolpen som ger retro 911 känsla.
Nä, nu får det vara någon måtta. :)
Porsche ska hålla sig till 911, 928 osv. Alltså rena sportbilar. Det är för mig Porsches identitet. Sportsedaner överlämnas till BMW, Alpina osv. Undrar om det kommer en Porsche pickup? Skolbussar? :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Jeppe W
Olof; har du inte sett deras SUV???? Snacka om mördarmaskin alltså!

Men du har rätt, för mig är Porche oxå 911, 928 osv.
maserati
Länk
Länk
Länk
Länk

Det är säkert jätteimponerande maskiner, det är det sista jag tvivlar på. Men Porsche för mig är inte SUV:ar och sedaner, kalla mig konservativ men jag tror inte att jag är helt ensam. Cayenne tycker jag är smaklös, Turbon ser lite bättre ut.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Porsche Panamera tror jag blir en makalöst läcker skapelse! Men jag tycker den skulle ha den karakteristiska turboladdade boxersexan istället för V8:an... Men att bilen som sådan inte rimmar så bra med varumärket kan ju diskuteras. Jag tycker det känns helt ok, så länge den är kompromisslöst sportig á la Maserati Quattroporte!

Undrar om BMW kommer att svara på trenden? En stor, låg, slank och sportig sportsedan baserad på 7-serien.... Ja tack för min del!

//Chrille
Pe
77
Peter U
M5 2000
Jag håller med om att Cayenne är bland det fulaste som finns och att Porsche skall hålla sig till sportbilar. Men även Ferrari gör och har gjort 2+2 Grand Turismo bilar. Ge barnfamiljen alternativ till V70.
Pe
77
Peter U
M5 2000
Chrille - du får jobbet efter Chris Bangle. Det är självklart! Snygga till M6:an och sätt in ett par extra dörrar. Jag står först i kön!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.