|
|
|
|---|---|
|
Jag har stött på ett kul problem. Ska prova att köra lite bana med min e36 m3 coupe i sommar, men kommer antagligen inte kunna sitta upprätt i bilen med hjälmen på... detta pga av takluckans "försänkning" i innertaket som hamnar precis ovanför huvudet. har bara nån cm tillgodo just där...utan hjälm...(187cm lång är jag) Skit säger jag och undrar om man kan få stolen lägre, jag har den i lägsta läget men går det att modifiera underredet på nåt sätt så stolen hamnar lägre? Har inte kollat så noga ännu... men undrar om nån annan har haft liknande problem... hehe | |
| jag vet, konstigt inlägg...!? | |
|
tur att man inte har sådana problem Ler* Men man får andra problem när man är runt 166 lång/kort Du får sätta in en race stol då sitter du mycket lägre med ett sådan. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Magnus Thome hittas enklast på Länk _______ //Niklas |
|
|
Conan: hehe du måste ha korta ben o lång överkropp! Jag kan sitta upprätt i min trots höga orginalstolar och taklucka. Endast om jag har stenmark-stuk på mössan så slår toppen i taket. Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig! |
|
| Är 190cm by the way | |
|
Hej! Är själv 2,01 och visst kan det vara problem med att få plats. Men det hänger ju lite på vad man gillar för körställning. Själv har jag sätet längst ner, något tippat bakåt och lagom lutat ryggstöd. Sitter hellre när med knäna mot instrumentpanelen än långtifrån med armen. Med vänlig hälsning Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Ta sticksågen & kapa av toppen av hjälmen.....eller kanske inte.... | |
|
jag har lidit av samma problem... lösningen i mitt fall: bil utan taklucka! då tjänar man rätt många centimeter... min 323ti är utan taklucka... å det är rätt ovanligt verkar de som, å ännu ovanligare på M3orna... konstigt egentligen å sätta taklucka på en prestandabil... M3 E30 har ju i 99% av fallen oxå taklucka... knäppt. alternativ 2: köp en riktigt sportstol typ OMP, cobra, momo osv... i en sån lär du komma ner en 5-10 cm iaf... /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.