|
|
|
|---|---|
| har ett knack i motorn har bytt topp ingen skillnad, men det låter som det kommer innuti insuget finns det något där som kan knacka som en gammal disel lyssnat med ett spett o de mesta kommer från insuget lite från blocket också nån som vet 530 89a | |
|
Insprutningsmunstyckena? De kan låta ganska mycket. /Per |
|
|
Har ett liknande fenomen på min 535:a. Det låter nästan som att den "snarkar", främst på lägre varv. Har varit lite orolig att detta ljud beror på att kammen börjar bli sliten. Kan detta ljud bero på insprutningsmunstyckena? tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
Jeppe W |
Jag hade en ford för ett antal år sedan, där två av spridarna lät som AK-femmor.... ett jäkla liv kan jag lova innan jag bytte! |
| har köpt en STP cleiner på ok få se om det blir lite bättre av det 195:- har läst att det ska vara bra så,får väl köra ett tag o se om det minskar | |
| har köpt en STP cleiner på ok få se om det blir lite bättre av det 195:- har läst att det ska vara bra så,får väl köra ett tag o se om det minskar | |
|
Rapportera om du märker någon skillnad. Jag fick en gång tipset av en råbarkad, men samtidigt nästan poetisk mekaniker att i stället för att ta en flaska på en tank, vänta tills jag hade mindre än 10 Liter i tanken innan jag hällde i STP-drickat. "Då blir det revolution!" förklarade han. Fast oljudet kom till sist och syvende ändå av en sliten kamnock på främsta cylindern. /Fredrik |
|
|
Ja, eftersom koncentrationen blir starkare då. Men, det är säkert annat som kan ta skada av detta, katalysator, lager etc.? /Per |
|
| hade bara 30 liter i tanken så vi få se hör av mig om det blir nogon skillnad | |
mape |
Hur har det gått? Jag har samma fenomen med ljud som verkar komma från insuget, men min knackar ganska kraftigt så jag har uteslutit spridarna. |
|
Spridarna kan orsaka ett sånant högt kanck så att men kan tro att ventilerna går i kolvarna, har men bytt topp så kan detta vara problemen, altså, antingen spridarna eller att kamremen är feljysterad. Om detta inte funkar får man kanske kolla över ventilerna och eventuellt göra en ventiljystering. //Subidius |
|
| har bytt top o vevlager o det är samma ljud funderar på att ta ner veven underifrån o kolla kolvbultarna o det blev inge bättre av medlet jag slog i eller det hörs ingen skillnad,o andra sidan det knackar så högt så man måste ha sterion på, man skäms nästan då man åker förbi folk. | |
mape |
Hej pebebenny! Tacksam om du håller oss uppdaterade ifall du kollar upp kolvbultsteorin! /Magnus |
| Ska kolla på lördag då plockar ja ner tråget å kollar | |
mape |
Hej Pebebenny. Hur har det gått? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.