AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
327

Smaken är som baken...

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det snackas en hel del om BMW nya (fula) design här på forumet. Som vi alla vet så är ju smak helt individuellt, dock kan man ana fler som uttrycker ett missnöje med de nya karossdesignerna än tvärtom. Jag skulle gärna vilja veta om köparna i BMW's hemland Tyskland, d v s tyskarna har samma uppfattning. Är det någon som vet?

roadZter
bmwnisse
En uppfattning är en uppfattning.
bmwnisse
Inte ílla ment på någe' vis pga. föregående inlägg.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Inte illa menat här heller "bmwnisse" men det verkar inte riktigt som du uppfattade min fråga helt korrekt.
Du skriver att en "uppfattning är en uppfattning" och det håller jag med om eftersom jag skrev att smak är helt individuellt. Det jag ville veta är om någon känner till om det är speciellt i Sverige som vi ogillar utseendet på den nya 7-serien (och de övriga nya karossdesignerna), eller om missnöjet med Chris Bangle är lika utbrett i Tyskland och övriga stora BMW-länder som t ex USA och England.

roadZter
Det verkar vara ett ganska utbrett missnöje eller kanske snarare skepsism. Det är lika i de flesta länderna också av jag har hört.
Har dock inte pratat med någon från tyskland om det men ett par stycken från holland och belgien.
bmwnisse
DanneZeta:
Ta det lugnt,,,, ( håller på o' funderar )
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Nya 745an kanske blir samma flopp som gamla s-klass stor och klumpig utan balans i linjerna.

I helgen var jag och såg nya 745'an live för första gången, och måste bara säga att all min skepsism är borta. Jag tycker att den är skitsnygg.

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

bmwnisse
Logiskt sett är det antagligen så att, oavsett
vilket land man bor i har man nog samma "problem" med nya bilmodeller. Diskuterade fö. med en kompis från sydeuropa om nya 7 serien och vi var av samma åsikt, de gamla "dragen" känns inte igen.

Däremot, enligt mitt tycke, är designen "åt"
e46 hållet.

Men att från gamla 1500 modellerna till dagens,
har designen växlat från någonting som "kantiga", "runda-mjuka", "eleganta-kanter" till "rund-elegans?"...eh.?
(subjektiva funderingar)

Tanken och ögat vänjer sig med tiden.
2002tii:
Gamla s-klass är en av de absolut snyggaste bilarna i den klassen.

"Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag"
ch
212
chris
330 coupé -02
Jodå Tyskarna är inte heller helt begeistrade i den nya 7-serien, alltså samma som i sverige
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
tagge
Hur gammal s-klass menar du då?
Jag tänkte på dinosarien som kom -91 alla andra s-klass är helt ok.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.