|
|
|
|---|---|
|
...i Stockholmsområdet ? Jag har använt sökfunktionen men inte hittat exakt det svar jag vill ha, nämligen vilken av BMW-verkstäderna som är bäst på att laga krockskador, d.v.s. plåt plast och lack. Själv hade jag tänkt att lämna in bilen till Bilcentralen i Segeltorp. Egna erfarenheter eller rykten välkomnas, jag vet att ni vet. Jag har idag blivit påkörd bakifrån av en VW Pick-up. Den bestämde sig för att parkera i mitt bagageutrymme men kom inte riktigt så långt, den lyckades dock att flytta min bakre stötfångare en decimeter framåt, knöla till plåten ovanför, låsa min baklucka, rubba gångjärnen till bakluckan och tanklocket så att färgen krakelerat och tätningsgummit kring påfyllningshålet krängts av innåt samt att den tröck min bil in i dragkroken på bilen framför så att främre stötfångaren sprack och vänster dimljus ploppade ur och gick sönder, ungefär som att trampa på en fisk. Min BMW är trasig, MIN BIL, FAAAACK! Det var rätt menlöst att tvätta och vaxa 4 timmar i Söndags, jag kunde lika gärna ha ätit wienerbröd. Ja just det, vi mår bra båda två nu men tjejen min blev skitförbannad, förmodligen en lindrig chock, hon klev bara ur bilen efter att ha svurit så att sjömän hade rodnat, hon sa att hon skulle fanimej GÅ hem, gick och satte sig på marken vid en mur och nästan svimmade. Mannen som körde pickisen uppträdde klanderfritt. Lugnt och trevligt fylldes skadeanmälan i, namn och nummer till ett vittne införskaffades, tjejen placerades i bilen igen och alla levde de lyckligt i alla sina dar, så vackert. Salus Ansvar lät meddela att det går bra att lämna in bilen för bedömning av skadekostnad eller vad dom nu vill ha, så nu är det bara att välja verkstad. Några tips? /Mauritz | |
|
Mauritz, jag är i samma situation som du, fick bilen vandaliserad vid ett besök i Malmö. Har du provat med Segeltorp ? Jag ringde efter stor tveksamhet Bollmora och fick reda på att 16 juni var tidigaste datum de kunde titta på bilen. Ringde också Blombergs på Lidingö men där var plåtkillen långtidssjukskriven så de kunde inte ta några bilar innan semestern. Tacksam för tips om var plåt/lackskadorna kan åtgärdas helst inom en 20 mils radie ifrån Stockholm Ronny |
|
|
Prova Wennmans plåt i Uppsala. De reparerade min bil efter påkörning bakifrån 2003 och arbetet utfördes väldigt bra. MVH Dominik |
|
|
aha, glömde ange tel nummret: 018-121057 Som sagt, mycket nöjd med dem och de är självklart auktoriserade av BMW beträffande skadereparationer. /D |
|
|
Dominik, tack för svaret men om jag söker på Wennmans så får jag otrevliga besked där också. Mauritz har du fått lackerat din bil ? undrar Ronny |
|
|
Hallo Jungen und Mädchen. Nu har det gått en tid sedan påkörningen så det har hunnit flyta lite vatten under broarna. Det blev så att jag fick vänta 4 veckor på en tid hos BMW i Segeltorp, den 28/4 lämnade jag in bilen för bedömning och efter några påringningar för att få veta hur det hade gått så har jag nu efter två veckor på verkstad fått veta att bilen blir inlöst för 45000:- (ganska bra). Det skulle enligt försäkringsbolaget kosta 48000:- enligt en grov uppskattning att laga, och på detta lägger de på 10% för att komma lite närmare sanningen, det blir ju alltid lite dyrare än man tänkt sig. Det blir ca 52-53000:- och bilen var värd 45-47000:- Så nu har jag ingen BMW längre, lite trist men sånt e livet. Jag har lite delar kvar som jag inte har någon större användning av eftersom jag hade tänkt byta bilmärke p.g.av förmånligt köp av begagnad tjänstebil inom VW-koncernen. (ja ja, jag vet...) Det finns två nästintill nya (ca100mil) original Sachs-stötdämpare bak till 320 coupe för halva nypriset, ett reservhjul på original alu-fälg i nyskick med ett orullat Pirelli P600 BILLIGT, distanser för hatthyllemontering av 6x9or, halva nypriset. Jag kommer förmodligen inte att hänga på forumet lika mycket numera, men maila mig vid intresse, grejorna finns i Södertälje. Danke und Auf Wiedersehen /Mauritz |
|
|
Mauritz: Mitt tips som Passat TDI-ägare är att satsa på 1,8T. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.