|
|
|
|---|---|
|
Hej, skall montera en större m3 vinge på min 325 coupe. Fruktansvärt svårt att skruva fast den, då hålen skulle komma precis i övergången till fasningen på lucken. Jag behöver veta om någon har information om ett riktigt bra lim. Något som sticker ut från mängden, tvåkomp, beta, akryl, cyanakr...etc... Någon som vet och kan limmning??? Bästa Bmw Hälsningar Alex | |
Eliminator |
Hej! Har hört att många sätter fast saker som galler i grill/spoiler mm med sikaflex (inte säker på stavningen). Vet dock inte hur pass det håller en vinge. Säker nån kunnig som vet. BMW Nothing else |
| konstruktionslim pp100, brukar vara bra. | |
|
Terostat 9220, enkomponents kraftlim, verkar passa dina behov. Men bäst vore att ta kontakt med en större limproducent (ex. loctite) eller återförsäljare av detsamma. De brukar veta bäst. Då får du ett lim som gör att vingen sitter ordentligt. |
|
TobbeBMW |
Sikaflex funkar utmärkt och ger en stark och lite flexibel fog, använd gärna också Sikas "activator" då du får en än starkare fog då. HELST ska du dock använda speciellt polyuretanlim (följer ofta med en tub närm man beställer en vinger eller dylikt) De flesta vingar är gjutna i polyuretanplast och bör därför limmas med sådant lim, en vinge (baklckan eller??) är det aldrig fel att skruva fast också, för extra hållbarhet. |
TobbeBMW |
Bara som snabbt exempel på Sikaflexlimmets styrka så är det det limmet vi använder för att limma bilrutor med på jobbet :-) |
|
Har jobbat på glasmästeri och där använde vi 2-komp lim, verkar lite konstigt att ni använder sikaflex som är ett 1-komp lim.. Inte för att det är sämre men man har en betydligt längre härd tid på limmet. Limmet är hur som helst mycket bra, det släpper inte i första taget. Ska man ta lös det sedan så blir det till att skära. Mvh/Palle |
|
|
PL 400 finns i bygghandeln, kladda INTE PÅ LACKEN Daniel |
|
|
Hej Alla Bmw Vänner! Jag vill rikta ett stort tack till Er som har svarat på mitt inlägg. Det är så här det skall gå till, tack grabbar! Med vänliga hälsningar Alexander Tobiasson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.