AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Bränsletank e30?

Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Vilka E30 har likadana bränsletankar, har en 320i -86 som behöver ny tank o vill veta vilka som passar?
Alla e30-tankar fram t o m 87 passar, alltså 55liters. Efter faceliften 88 fick e30n 63l eller nåt sånt.

En liten erfarenhet från mig:
Jag har nyligen bytt tank på min 325a, Först fick jag en tank nerskickad från Jönköping genom en annons här på autopower, När jag packade upp tanken så såg jag direkt att den hade läckor i skarven trots att säljaren sa att den var helt tät. Mkt irriterande då jag bokat upp en polare som skulle hjälpa mig att byta den och han är väldigt upptagen normalt sett. Det resulterade i att bilen fick körförbud och jag stod där utan tank. Sen får jag tag i en till som skulle vara rostlagad nerslipad och hammarlackad som jag fick nerskickad från Gävle tror jag, oxå genom en annons här. Tanken såg grymt fin ut och så fort han hade tid så bytte vi den, det tog ca en månad innan han hade tid igen. Bilabstinensen gjorde sig påmind dagligen speciellt till och från jobbet. Tanken var iaf på plats efter mkt om och men. Gladare än på länge åkte jag ner till macken för att för första gången sen jag köpte bilen tanka fullt. Vad händer? Jo det sprutar bensin över mina skor och jag böjer mig ner för att förskräckt upptäcka att det blivit en rejäl pöl under bilen. Underbart tänker jag och kör tillbaka till garaget varpå jag upptäcker ett par hål precis under påfyllningsröret som snubben bara har målat över. Ahh lagen om alltings överdjävlighet! Jag har nu haft körförbud på bilen sen sista januari.

Om nån av er som sålt dessa tankar till mig läser detta så hoppas jag att era samveten plågar er, blåsgubbar! Hoppas mina pengar har kommit väl till pass för er.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.